וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבריאלה שלו: "סנקציות על אירן לא קרובות"

שגרירת ישראל באו"ם גבריאלה שלו לא מאמינה שהאו"ם יטיל החודש סנצקיות על אירן. לדבריה, אם ייכשלו המאמצים לגבש חזית באו"ם, יוטל הדבר על כוחות עולמיים שיפעלו מחוצה לו

שגרירת ישראל באו"ם, גבריאלה שלו אמרה הלילה (רביעי) כי היא מפקפקת באפשרות שמועצת הביטחון של האו"ם תאשר החודש סנקציות חריפות יותר נגד אירן. בתום החודש תועבר הנשיאות התורנית של המועצה מצרפת , התומכת בהטלת סנקציות, לידי גבון.

"הערכתי היא שלא נגיע החודש לפתרון", אמרה שלו, והוסיפה שעמדת גבון בנשא לא ברורה. לדבריה, אם ייכשלו המאמצים לגבש חזית אחידה שתתמוך בטלת הסנקציות, הדבר יוטל על כוחות עולמיים שיפעלו מחוץ לאו"ם.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי שליו התייחסה גם לעמדת המעצמות כלפי אירן. "אני מודעת לכך שרוסיה שינתה את עמדתה בנושא. אני יודעת שהם מסכימים כעת שיש גבול למגעים", אמרה בהתייחסה לשיחות המתמשכות בין טהרן לעולם אודות התוכנית הגרעינית של הרפובליקה האיסלאמית. "עמדתה של סין נותרה מיסתורית", סיכמה.

אתמול דחקה רוסיה באירן לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כדי להימנע מסנקציות . "הקהילה הבינלאומית חייבת להיות בטוחה שתכנית הגרעין של אירן היא למטרות שלום. אבל אם תהיינה מחויבויות שהיא לא תעמוד בהן, אז לא ניתן לשלול שימוש בסנקציות", אמרה דוברת הקרמלין נטליה טימקובה.

בתוך כך, במכתב שנשלח על ידי ארצות הברית, רוסיה וצרפת לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נכתב כי פעולותיה של אירן להגביר את העשרת האורניום שלה באופן עצמאי אינן מוצדקות, מכיוון שהסכם הגרעין שהוצע לה על ידי סבא"א מספק ערבויות לטובתה.

המכתב, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס שנשלח בעקבות הודעת אירן על הגברת האורניום בשבוע שעבר, מעלה את החשש לגבי כוונות הגרעין האמיתיות של אירן. לדברי המדינות, ההסכם מספק ערבויות משפטיות להחלפת הדלק האירני תמורת מוטות דלק למטרות רפואיות, בניגוד לטענות אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully