וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נתחיל בהעשרת האורניום ביום שלישי

האירנים קבעו תאריך יעד לחידוש העשרת האורניום שברשותם. הממשל בטהרן הודיע כי בעוד יומיים יחלו פעולות העשרה לרמה של 20%. המנהיג הרוחני של אירן הכריז הערב "החורבן של ישראל יתרחש בקרוב"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

על רקע האיומים כלפי אירן והסנקציות מצד מעצמות המערב, הודיעו אמש (ראשון) בטהרן על תאריך היעד שבו יחלו להעשיר את האורניום שברשותם. אירן הודיעה כי ביום שלישי הקרוב היא תחל להעשיר אורניום ברמה של 20%. ראש סוכנות הגרעין האירנית צוטט בטלוויזיה הרשמית שאמר כי הודעה על כך תימסר מחר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

אתמול הורה נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית להתחיל בהעשרת אורניום לרמה של 20%, לצורך הפעלת כור המחקר שלה בטהרן והערב מסתבר שתאריך היעד הוא יום שלישי. ההוראה מטילה ספק באשר לכוונת אירן להגיע להסכם עם המערב.

בתוך כך אמר אתמול בערב המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי כי החורבן של מדינת ישראל "יתרחש בקרוב". במהלך פגישה שקיים עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי רמדאן עבדאללה שלח, אמר חמינאי כי "אני מאוד אופטימי לגבי העתיד של פלסטין ומאמין כי ישראל נמצאת במדרון של דעיכה והידרדרות. אינשאללה, החורבן שלה יתרחש בקרוב. במהלך 60 שנות קיומו, הפך המשטר הציוני לסמל של רוע, דיכוי וחוסר צדק".

הוראתו של אחמדינג'ד להעשיר את האורניום עומדת בניגוד להסכם הפשרה, שגובש בין סבא"א ושש המעצמות והוצע לאירן, לפיו רוב מאגר האורניום האירני יישלח להעשרה במדינה אחרת ויוחזר לה בצורת של מוטות דלק לשימוש בכור למטרות רפואיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully