וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווי המהדרין: בג"ץ ימנע הפרדה בין המינים?

אייל דץ

4.2.2010 / 14:00

בג"ץ מתח ביקורת על החלטת שר התחבורה לאפשר הפרדה בין נשים לגברים בקווי אגד בי-ם, אך טרם קיבל החלטה סופית בעתירה שהוגשה נגד המהלך. המתנגדים: "זו פעולה פוליטית ואלימה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בדיון בנושא "קווי המהדרין" שהתנהל הבוקר (חמישי) בבג"ץ נמתחה ביקורת על המלצות שר התחבורה ישראל כץ להסדיר הפרדה בין גברים ונשים בקווי התחבורה הציבורית של חברת "אגד" בירושלים. עם זאת, שופטי בג"ץ, ששמעו את שני הצדדים, טרם קיבלו החלטה סופית.

עיקר הביקורת של בג"ץ הוטח בהצעת השר לתלות באוטובוסים שילוט הממליץ לנשים לשבת מאחור ובנפרד מגברים, לשם הקטנת החיכוך בין גברים חרדיים ונשים, המוביל לעתים גם למקרי אלימות. השופט יורם דנציגר ציין בעניין זה כי "עדיף היה לו המדינה היתה מציעה לתלות שילוט נגד אלימות". השופט סלים ג'בראן התייחס גם הוא לעניין השילוט ואמר שאין ערבות לכך שהציבור יציית להוראת השלטים.

ראש הרכב השופטים, השופט אליקים רובינשטיין, העיר בהמשך לטענות העותרים כי בנערותו נשים וגברים חרדים נסעו בתחבורה הציבורית בצוותא ולא נזקקו להפרדה מסוג זה. במסגרת הדיון ציטטו העותרים את פסיקתו של הרב משה פיינשטיין, מגדולי הפוסקים בדור הקודם, שגרס כי "מי שהתחככות מקרית עם אישה מפריעה לו, עליו להישאר בביתו ולעבוד על היצר".

"השר כץ בגד בחברה החילונית"

מחוץ לאולם בית המשפט הפגינו פעילים מארגונים שונים בקריאה לביטול קווי המהדרין. הארגונים המתנגדים הביעו את מחאתם על כך ששר התחבורה, ישראל כץ, לא הביע התנגדות רשמית להפרדה. "שוב אנחנו עלולים ליפול קורבן לעסקה פוליטית פסולה בין עסקנים חרדים קנאים ושר ללא מעצורים", נכתב במזכר שחולק לפעילי הארגונים. חברת מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת "הירושלמים", רחל עזריה, אמרה אמש כי "השר ישראל כץ בגד בחברה החילונית, הדתית ורוב החברה החרדית. החלטת השר כץ היא פוליטית לגמרי. לא ייתכן שבגלל כוחה הפרלמנטרי של ש"ס, כל אישה תיאלץ לשבת מאחור בקווים האלה".

הדיון התקיים בעקבות עתירת הארגונים לבג"ץ, לאחר שבתחילת השבוע העביר משרד התחבורה את תשובתו לפניות הארגונים, בה נמסר כי השלטים המורים על ההפרדה בקווי התחבורה הציבורית לא יוסרו. עוד נמסר בתגובת המשרד כי "השר ישראל כץ אינו מקבל תפיסה לפיה בקווי המהדרין יש אלימות או כפייה מצד הציבור החרדי. ההפרדה הנה חיונית עבור הציבור החרדי שעושה שימוש תדיר ביותר בתחבורה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully