וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני יש"ע: "רדיפת המתנחלים - סוף הציונות החילונית"

אור ברקת ואיילה חננאל

28.1.2010 / 17:37

הרב יצחק שפירא, החשוד במעורבות בהצתת המסגד בכפר יאסוף, שוחרר ובוועד רבני יש"ע טוענים כי הדבר מוכיח את "הרדיפה המתמשכת של ציבור המתנחלים, המזכירה ימים אפלים בתולדות שנאת ישראל"

מערכת וואלה!

(צילום: יצחק סברדלוב, עריכה: דורון שטיין)

בוועד רבני יש"ע הגיבו היום (חמישי) על שחרורו של ראש ישיבת "עוד יוסף חי" הרב יצחק שפירא שנעצר בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר יאסוף. לדבריהם, "ועד רבני יש"ע מזועזע מהרדיפה המתמשכת נגד ציבור מתיישבי יש"ע ורבניו, שהגיעה לשיאה במעצר המשפיל של ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' הרב יצחק שפירא, המזכירה ימים אפלים בתולדות שנאת ישראל. אלפי תלמידיו ומאות אלפי המתיישבים וציבור נאמני התורה והארץ, ילחמו נגד מזימות מעין אלה המקרבות יותר מכל את סוף עידן הציונות החילונית. וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

מוקדם יותר היום דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את ערעור המשטרה והורה לשחרר ממעצר את הרב יצחק שפירא, ראש הישיבה ביצהר. הרב שפירא נעצר שלשום בחשד שידע כי מספר תלמידים מישיבתו הציתו את המסגד ביאסוף ולא דיווח על כך. אמש החליט בית משפט השלום בירושלים לשחרר ממעצר את ראש הישיבה, אך המשטרה ערערה על ההחלטה.

עם זאת, בית המשפט הותיר למשטרה את האפשרות לערער על החלטתו לבית המשפט העליון. עוד לפני החלטת בית המשפט, אמר עו"ד נפתלי ורצברגר, המשמש כפרקליטו של שפירא כי "ככל הידוע לנו, כל האישומים המיוחסים לרב שפירא אינם מוכרים כעבירה במדינת ישראל. אין חובת דיווח על מעשה שעשה מישהו אחר במדינה שלנו – זהו נוהל שנהוג רק במדינות טוטליטריות".

"נוהל שנהוג רק במדינות טוטליטריות"

בתוך כך, בית משפט השלום בירושלים שחרר היום למעצר בית שני קטינים נוספים מההתנחלות יצהר, שנחשדים במעורבות בהצתת המסגד. לדברי פרקליטם, עו"ד יהודה שושן, המשטרה ביקשה לשחררם למעצר בית למשך שלושה חודשים. כמו כן ביקשה המשטרה לקיים דיון במעמד צד אחד יחד עם אנשי השב"כ על מנת להבהיר את מסוכנותם של העצורים. עו"ד שושן ועו"ד יאיר נהוראי התנגדו בשם העצורים להליך וטענו כי הוא אינו חוקי שכן אין מדובר במעצר מנהלי. השופט קיבל את טענת הסניגורים וקבע כי הקטינים ישוחררו למעצר בית למשך עשרה ימים.

עו"ד שושן אמר לוואלה! חדשות כי "כפי שראינו פרשייה זו דומה לפרשייה בה נעצר קטין לפני כשבועיים ושוחרר עוד באותו יום. הפעם הרחיקו גורמי החקירה לכת והשתמשו בדו"חות סודיים של השב"כ שאין בהם ממש. גם מעצר זה הסתיים בלא כלום".

שני הקטינים נעצרו בליל רביעי שעבר בישיבת "דורשי יחודך" ביצהר. השניים נחקרו על ידי השב"כ. יומיים לפני כן נעצרו ארבעה צעירים (שלושה בגירים וקטין) בחשד למעורבות בהצתה ובריסוס כתובות גרפיטי בשטח המסגד.

עדכון ראשון: 15:08

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully