וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סימנס" הגרמנית מנתקת קשרים עם אירן

הצלחה ללחצי המערב: חברת הענק "סימנס" הודיעה שתנתק את קשריה המסחריים עם אירן על רקע כוונת המעצמות להטיל סנקציות על אירן. היקף העסקים - 700 מיליון דולרים בשנה

ענקית האלקטרוניקה הגרמנית "סימונס" הודיעה אמש (שלישי) כי תדחה כל עסקה עתידית עם אירן על רקע כוונת שש מעצמות המערב להטיל סנקציות על המדינה האיסלמית שמסרבת לעצור את תכנית הגרעין אותה היא מפתחת. סימנס, הגדולה בחברות ההנדסה באירופה, היתה מודעת לרגישות נושא הייצוא לאירן, אמר מנהל החברה פיטר לושר, שציין כי החברה ייצאה לאירן רכיבים "אזרחיים" בלבד.

"לפני זמן מה הפחתנו בהיקף העסקים שאנחנו מנהלים עם לקוחות באירן", אמר לושר. מועצת המנהלים של החברה החליטה שמחודש אוקטובר 2009 לא לקבל הזמנות מלקוחות באירן, הזמנות שכבר התקבלו יסופקו, הוסיף. היקף ההכנסות של החברה באירן, שמייצרת מכונות עבור תעשיית ההיי-טק, נאמד בכ-700 מיליון דולרים מדי שנה, כשבשנה שעברה היו כ-0.7% מסך הכנסותיה.

בשנת 1974 החלה סימנס בעזרת מהנדסים צרפתיים לבנות את הכורים הגרעיניים האזרחיים בבושהאר. הכורים עמדו לקראת השלמה אלא שאז פרצה המהפכה האיסלמית והשאה הופל מהשלטון, מה שהפסיק את פעילותה של החברה בפרויקט. הכור בבושהאר נבנה לאחרונה בסיוע רוסי לאחר עיכובים רבים והוא צפוי להחל בפעולתו בהמשך השנה.

"הזמן למעשים"

קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה אתמול כי למעצמות המערב הולכת ונגמרת הסבלנות כלפי אירן ותוכנית הגרעין שלה: "אין שום ספק שטהרן אינה מוכנה לשתף פעולה לפתרון המשבר, ולכן ב", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פגישה שערכה עם נשיא ישראל שמעון פרס.

"זה הזמן למעשים, ואנחנו מצפים שצרפת, שתקבל לידיה בקרוב את תפקיד נשיאת מועצת הביטחון, תוביל סנקציות משמעותיות", אמרה מרקל, וציינה כי חודש פברואר יהיה קריטי לקבלת ההחלטות בנושא. "אנחנו מקווים שגם רוסיה וסין יצטרפו למהלך, אולם גם אם לא - יש לעשותו עם מי שמוכן להירתם". מרקל סירבה להתייחס לשאלה האם יש להציג בפני האירנים את האופציה הצבאית. בתגובה לשאלת כתבים ישראלים היא אמרה כי הפתרון לבעיה צריך להיות דיפלומטי.

מרקל נשאלה האם ניתן להשוות בין נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לאדולף היטלר ואמרה כי "העובדה שנשיא אירן מטיל ספק בזכות הקיום של ישראל היא בלתי מקובלת לחלוטין עבור קאנצלר גרמני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully