וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי: "הנזיפה של ישראל מבישה"

ניר יהב ופנחס וולף

12.1.2010 / 9:13

חבר הכנסת אחמד טיבי כינה את שיחת הנזיפה שערך סגן שר החוץ לשגריר הטורקי כמבישה ופוגענית. "אם הייתי במקום ראש ממשלת טורקיה הייתי מחזיר את השגריר לאות מחאה"

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר הבוקר (שלישי) כי התנהגותו של סגן שר החוץ דני אילון מול שגריר טורקיה בישראל הייתה מבישה ופוגענית. "אם הייתי במקום ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, הייתי מחזיר את השגריר לאות מחאה על היחס הוולגרי וההשפלה הפומבית מול צלמים ועיתונאים", אמר.

הביקורת על הנזיפה הישראלית בשגריר הטורקי מגיעה גם מצד שלום עכשיו, בארגון מסרו כי "בתולדות הדיפלומטיה הישראלית נרשמה סצנה מביכה ומשפילה, אך לא השגריר הטורקי הוא שהושפל והובך בפגישה, אלא ישראל, המייצאת עבור העולם תמונות מביכות ושליליות היכולות להרוס ולפגוע במאמצי הסברה ושיפור תדמית הנמשכים שנים.

אתמול בערב זימן סגן שר החוץ דני אילון את שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול. שיחת הנזיפה הפכה להשפלה כאשר במהלכה קלטו מכשירי ההקלטה את אילון כשהוא אומר לעוזרו כי "העיקר שיראו שהוא (השגריר הטורקי) יושב נמוך ואנחנו גבוה ושיש פה רק דגל אחד, ואתה רואה שאנחנו לא מחייכים". מלשכתו של אילון מסרו לוואלה! חדשות כי "המטרה לא היתה להשפיל אף אחד אלא להעביר מסר תקיף לממשלה הטורקית". אילון אמר כי "אני לא מתנצל, מי שצריך להתנצל זה הטורקים - גם על הדברים ששמענו אתמול מארדואן וגם על הסדרות".

השגריר הטורקי זומן לשיחת בירור בעקבות שידור תכנית טלוויזיה אנטי ישראלית בטלוויזיה הטורקית. בתוכנית הטורקית מתוארים סוכני מוסד ישראלים התוקפים את השגרירות הטורקית בארץ וחוטפים את השגריר ומשפחתו כבני ערובה. בתכנית משולבים גם אלמנטים גרפיים חזקים כגון דם המותז על דגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully