וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 כוכבי לכת התגלו מחוץ למערכת השמש

טלסקופ החלל קפלר, המחפש כוכבי לכת הסובבים שמשות, גילה לראשונה 5 כוכבי לכת. ככל הנראה לא נוכל ליישב אותם בעתיד מכיוון שהטמפרטורה עליהם מגיעה ל-1,300 מעלות

טלסקופ החלל קפלר של נאס"א, שמטרתו לגלות כוכבי לכת בגודל של כדור הארץ הסובבים כוכבים הדומים לשמש, גילה את חמשת כוכבי הלכת הראשונים שלו, כך הודיעו אמש (שני) בסוכנות החלל האמריקאית. כוכבי הלכת החדשים מכונים בינתיים קפלר 4b, 5b, 6b, 7b ו-8b.

העיתון "USAToday" דיווח, כי כל חמשת כוכבי הלכת שהתגלו גדולים יותר מכדור הארץ, והם שייכים לסוג כוכבים שנקרא "צדקים חמים", בשל המסה הגדולה שלהם והטמפרטורה הגבוהה המשתרעת על פני השטח שלהם. הם מקיפים את השמשות שלהם במשך זמן של בין 3.3 ל-4.9 ימים. הטמפרטורות המשוערות על פניהם מגיעה ל-1,000 עד 1,300 מעלות צלזיוס.

טלסקופ החלל קפלר, שעלותו נאמדת ב-591 מיליון דולר, שוגר לחלל ב-6 במרץ 2009 והוא אמור לצפות בו זמנית ביותר מ-150 אלף כוכבים. "מאוד מרגש לראות את הגילויים הראשונים של קפלר יוצאים לפועל", אמר ג'ון מורס, מנהל חטיבת האסטרופיסיקה במטה נאס"א בוושינגטון. "ציפינו לכך שצדקים חמים יהיו הראשונים שקפלר יוכל לאתר. זו רק שאלה של זמן לפני שתצפיות נוספות שלו יובילו לכוכבי לכת קטנים יותר, בעלי מסלולים ארוכים יותר, ואנו מתקרבים יותר ויותר למצוא תאום ראשון של כדור הארץ."

בנוסף, הוכיח הטלקסופ שאנחנו לא יודעים עדיין את הכול על החלל, כאשר גילה שני גרמי שמים, החמים יותר מהכוכב אותו הם מקיפים. בנאס"א אומרים כי הגרמים הללו חמים מדי מכדי להיות כוכבי לכת ובגודל הלא נכון ובמאסה הלא מתאימה בכדי להיות כוכבים ננסים. צוות המדענים שחשף את התגלית אמר כי לא ברור מהם הגרמים הללו, אולם הם מתכננים לנתח את הממצאים שמגיעים מהטלקסופ.

המדען הראשי של צוות הטלסקופ, ביל בורקי מנאס"א, אמר כי גרמי השמיים הללו חמים יותר במאות מעלות מהכוכבים אותם הם מקיפים ומגיעים לטמפרטורות של כ-14 אלף מעלות. "היקום ממשיך להציג לנו דברים מוזרים יותר ממה שאנו מסוגלים לדמיין", אמר בורקי שהסביר כי גרמי השמיים הללו אינם דומים לאף גרם שמימי המוכר למדעני הארץ, ועד כה אין להם הגדרה ולכן בנאס"א קוראים להם "חברים חמים". מומחי חלל מעריכים, כי ייתכן שמדובר בכוכבי לכת שזה עתה נולדו (כלומר לפני 200 מיליון שנים) או כוכבים ננסים לבנים שגוססים ומשילים מעליהם שכבות חיצוניות ומתכווצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully