וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של סגן מלול: "עשו ממנו עבריין"

13.12.2009 / 13:52

בית הדין הצבאי הרשיע את סגן אדם מלול, לשעבר מפקד בחטיבת כפיר, בתקיפת פלסטיני במהלך תשאול. אמו של הקצין: "לא שלחתי בן עבריין לצבא, והיום עשו ממנו עבריין". מלול: "רציתי להגן על המדינה"

נעם כהן

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

בית הדין הצבאי בקסטינה הרשיע הבוקר (ראשון) את סגן אדם מלול בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות והתנהגות שאינה הולמת. מלול הואשם בכך שבחודש ספטמבר 2008 היכה פלסטיני במהלך תשאול בפעולה מבצעית בכפר קדום. במקביל, החליטה השופטת, סא"ל נועה זומר, לנקות את שמו של אלוף פיקוד המרכז גדי שמני וציינה כי נזיפתו של האלוף במפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה איתי וירוב היתה במקום ולא פגעה במשפטו של מלול. עוד ציינה השופטת כי "הפעלת הכוח היתה בגדר חציית קו אדום ומעשה הנאשם הם מעשים שאין לחברה אינטרס לעודד אותם". עונשו של מלול ייגזר במועד אחר.

במהלך הקראת גזר הדין, התפרץ אביו של סגן אדם מלול כלפי השופטת וצעק לעברה: "המשפט התחיל כפארסה ונגמר כפארסה. צדק לא נמצא כאן. זאת בושה וחרפה. השופטת ניקתה גם את המג"ד, גם את המח"ט וגם את האלוף והחליטה להאשים רק את ה-ש.ג. זאת בושה לצה"ל".

סגן אדם מלול. יהושע בריינר
""ביצעתי את המשימה בדרך שבה לימדו אותי". סגן אדם מלול/יהושע בריינר

השופטת קיבלה במלואם את דברי עד התביעה, לפיהם מלול וחייל נוסף הנאשם בפרשה, השתמשו באלימות שלא לצורך כלפי פלסטיני בכפר קדום. מלול הורשע בין היתר בכך שבמספר הזדמנויות סטר ללחיים של מספר פלסטינים. השופטים גם קיבלו את גרסתו של עד פלסטיני, שנכח במהלך האירועים. השופטת לא ייחסה חשיבות גדולה לדבריהם של מח"ט כפיר ומג"ד שמשון, לפיהם הפעלת כוח במהלך תחקורים נגד פלסטינים הינה לגיטימית וקיבלה את העמדה לפיה הדברים נאמרו רק לגבי מצבים הכרחיים, כגון נגיעה בנשק של חייל או התפרעות.

רותי מלול, אמו של סגן אדם מלול, התפרצה בבכי בתום הדיון ואמרה כי "אני לא שלחתי בן עבריין לצבא והיום עשו ממנו עבריין? אפילו המג"ד והמח"ט העידו שהכללים לא היו ברורים. השופטת מחליטה להיטפל לבן שלי, בן שתרם חמש שנים מהחיים שלו להגן על תושבי המדינה ועכשיו הוא עבריין? זה משפט דרייפוס של שנות האלפיים".

השופטת ציינה בהכרעת הדין כי "לא התעורר הרושם שבשל האיגרת ששלח אלוף פיקוד המרכז לחייליו, בעניין האיסור להכות פלסטינים וכן הנזיפה שנזף באלוף משנה וירוב בעקבות עדותו במשפט, לא גרמה לעדויות כפויות של אנשים אחרים. עובדתית, לא הוכחה פגיעה בנאשם, עקב הנזיפה במח"ט". השופטת גם הקריאה את תמליל ההקלטה שבוצעה למלול, בו הוא נשמע אומר לנאשם השני: "עשיתי שטות, ואני צריך לשלם עליה".

התובעת הצבאית, רב סרן שלי נחום, אמרה בתום הדיון כי "בית הדין היה היום חד משמעי. כפי שהובהר מפי קצינים וכמו כן מהאלוף ועד לקצינים זוטרים, שככלל אין לנהוג באלימות. חיילי חטיבת כפיר פועלים במציאות מורכבת, אך עם זאת כשנחצים קווים אדומים יש לתת על כך את הדין".

סגן מלול עצמו אמר בתום הדיון כי "אני נמצא בתחום האפור ואני גם האיש שנמצא בשטח. במשך המשפט קיוויתי שבית הדין ייתן לנו פתרון. מה יעשה החייל הבא שנמצא בסיטואציה דומה? מה יעשה החייל בשטח כשהמח"ט לא מבין את האלוף? כשהמג"ד לא מבין את המח"ט? מה מצפים שיעשה המפקד? כשאני בשטח, אני רואה לנגד עיניי רק איך להגן על האזרחים והמדינה. יש תמיד מתח מבצעי בין הדרג הפיקודי שיושב במשרדים לבין הדרג שבשטח והדרג הפיקודי הוא הבעיה, כי הם לא נותנים לנו פתרונות וגם היום, בית הדין לא נתן לנו את הפתרונות. הרי, שאם נכניס את כל הקצינים לכלא, בסופו של דבר יישבו במאסר רק חיילים שרצו להגן על המדינה".

עדכון ראשון: 11:15.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • אדם מלול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully