וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתנחלים מיצהר תקפו בתי פלסטינים

ניר יהב ואיילה חננאל

4.12.2009 / 19:54

הפלסטינים דיווחו שתושבים מההתנחלות יצהר תקפו בתי פלסטינים באיזור כשהם חמושים בכלי נשק. באירוע לא היו נפגעים. בירושלים, חשודים נערים יהודים שתקפו נהג אוטובוס ערבי באבנים וגז מדמיע

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו אמש (שישי) כי מתנחלים חמושים מההתנחלות יצהר תקפו בצהריים בתי פלסטינים מהכפר עסירה אל-קבלייה, הסמוך להתנחלות. על פי הדיווח, המתנחלים היו חמושים בכלי נשק והם כיתרו שני בתים השייכים לתושבים ג'מאל יוסוף ואחמד דאוד. על פי עדי ראייה במקום, המתנחלים התעמתו עם תושבי הכפר אולם לא היו נפגעים. מצה"ל נמסר כי לא ידוע לו על אירוע כזה.

מקורות פלסטינים דיווחו כי לפני מספר ימים תקפו מתנחלים מיצהר את הכפר בורין הסמוך. "הכפרים הפלסטינים בקרבת יצהר סובלים מהתנכלות יומיומית של מתנחלי יצהר", הוסיפו. הפלסטינים טענו כי לאחרונה הופץ מסמך בקרב ההתנחלויות בצפון הגדה המערבית, הקורא להתנכל לפלסטינים ולסגור את הכבישים המחברים בין הערים הפלסטיניות.

נערים יהודים אף יידו אמש אבנים לעבר נהג אוטובוס ערבי ברמת שלמה בירושלים. הנערים רגמו באבנים את האוטובוס עד שנעצר, והתיזו גז מדמיע לעבר הנהג . האיש לא נזקק לטיפול רפואי. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו קטין בן 16 החשוד במעשה, ובמשטרה מעריכים שצפויים מעצרים נוספים.

אתמול בבוקר: סוכל ניסיון חדירה ליצהר

כוח תצפית של צה"ל זיהה אתמול בבוקר פלסטיני מתקרב ליישוב, כשעל פי החשד הוא נשא על גופו נשק חם וסכין. כוח של צה"ל שהוקפץ למקום, יחד עם חברי יחידת הכוננות של הישוב, פתחו במרדף ובסריקות אחר הפלסטיני שנמלט לאחד הכפרים הסמוכים. לאחר זמן מה הופסקו הסריקות והחשוד לא אותר.

בצה"ל ממשיכים לבדוק את האירוע. עם הפסקת החיפושים אחר הפלסטיני, אמרו גורמים מתוך ציבור המתנחלים לוואלה! חדשות כי לצה"ל יש אינטרס פוליטי במיזעור חשיבות האירוע. ממזכירות יצהר נמסר, כי היא "מביעה תמיהה על כך שבמקום לעסוק בביטחון האזור, מעדיף דובר צה"ל להטיל ספק באירוע - שהדיווח עליו הגיע מכוח צה"ל שזיהה את המחבל - ולטעון כי 'האירוע בבדיקה', 'הנתונים אינם חד משמעיים' ושאר ירקות. נראה כי ההתגייסות הפוליטית והגזענית לצווי הקפאת הבניה לאזרחים, מעבירה על הדעת כמה קצינים שהתגייסו להגן על האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully