וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת הבנייה: המתנחלים יוצאים למאבק

27.11.2009 / 6:19

מתנחלים מיו"ש גיבשו תכנית פעולה למאבק בהקפאת ההתנחלויות. לפי התכנית, ייסגרו מרפסות כדי להגדיל את מספר החדרים בכל בית ויתקיים מאבק נגד עובדי ציבור הגרים ביו"ש

על רקע הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת הבנייה בהתנחלויות, גיבשו מתנחלים מרחבי יהודה ושומרון תוכנית פעולה למאבק בהקפאה. ביממה האחרונה התכנסו מספר פעילי ימין והקימו את 'מטה המאבק נגד גזירות פרעה', כשהם מציגים את עיקרי תוכנית המאבק.

על פי התכנון, מספר המאחזים בגדה יוכפל, יוקם 'בית ספר לפועלי בניין' במטרה להגדיל את מספר המבנים במאחזים וכן יחל קמפיין נגד עובדי ציבור שאמורים לפקח על הקפאת הבנייה.

הפגנת הימין. עומר מירון, עומר מירון
על פי התכנון, מספר המאחזים בגדה יוכפל/עומר מירון, עומר מירון

"הגזירות שנתניהו גוזר על ההתיישבות מזכירות את גזירות פרעה", נכתב במסמך. "השניים ביקשו למנוע דור חדש של מתיישבים, מנעו מעם ישראל להתרחב והטילו הגבלות דרקוניות ומפלצתיות. כתוצאה מהתקפלות נתניהו הוחלט על הקמת מטה ומוגשת תוכנית עבודה מקדמית אותה ניתן ליישם תוך זמן קצר".

תחת הכותרת "חדרים מהירים" קורא המטה לעודד סגירת מרפסות ביהודה ושומרון על מנת להגדיל את מספר החדרים ביישובים. סעיף נוסף בתוכנית העבודה מדבר על הקמת בית ספר לפועלי בניין שיוקם באחת מן ההתנחלויות, כשאנשי מקצוע יעבירו הרצאות בנושא לאנשי נוער הגבעות.

"הקמת בית הספר תאפשר הזרמת דם חדש וצעיר לשטח כשמאות נערים יעסקו בבנייה", נכתב. "ביהודה ושומרון יש לא מעט צעירים ובני נוער העוסקים במלאכת כפיים ומן הראוי לנצל את הפוטציאל".

ראש המשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה בנושא הקפאת הבנייה. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנו מאמינים שביבי עוד יצטער על הרגע שהוא גזר את הגזירות הללו". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

עם זאת, נראה כי הסעיף שצפוי לעורר הדים הוא סעיף הקורא למאבק כנגד עובדי ציבור המתגוררים ביהודה ושומרון שהוגדרו במסמך כ'משתתפים בפשע'. מדובר בין השאר בפקחי המנהל האזרחי שאמורים למנוע הקמת מבנים חדשים, תובעים בפרקליטות ושוטרים.

"גם בתוך ההתיישבות מתגוררים עשרות עובדי ציבור האחראים לביצוע הגזירות ולא מתביישים להלך בתוכנו ולהציג עצמם כשוחרי טובת ההתיישבות", כותבים אנשי מטה המאבק. "הגיע הזמן להוקיע אותם ולהזכיר להם בדרכים חוקיות כי מי ששותף להרס ולחורבן לא יוכל ליהנות ממעמד של שכן לגיטימי. חיילי חטיבת כפיר הוכיחו כבר שלא מוותרים על ערכים, ומי ששותף לפשע ייש להוקיע אותו".

סעיף נוסף קורא למתנחלים "לחזור לערים ולכפרים שצה"ל נטש אותם". תחת הכותרת "חוזרים הביתה" נכתב כי "ההגנה הכי טובה היא התקפה. לא יכול להיות שרק נתגונן ונבקש לשמור על היישובים והמאחזים". כמוכן, נכתב כי כבר קיימות תכניות מעשיות בשטח ליישום שלב זה.

סעיפים נוספים המופיעים במסמך כוללים משמרות מחאה מול בתי שרי הקבינט, וכן הגשת עתירות לבג"ץ כנגד בנייה של פלסטינים.

"אנו מאמינים שביבי עוד יצטער על הרגע שהוא גזר את הגזירות הללו", אומר פעיל הימין איתמר בן גביר, "המטרה של ביבי היא לרצות את אובמה, אבל אנחנו מקווים להביך אותו בפני האדון שלו בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully