וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים בכפיר: המחאה נגד פינויים תימשך

20.11.2009 / 11:32

אחרי שהניפו שלטים נגד פינוי מאחזים ואחרי שאתמול הכינו שלט נוסף, נדמה שהמחאה בחטיבת כפיר רק בתחילתה. חיילים בחטיבה מבטיחים כי אם יהיו עוד פינויים, יונפו עוד שלטים. גורמים בימין: "כל הפינויים מתפוצצים עכשיו לצה"ל בפרצוף"

החיילים מחטיבת כפיר, שהכינו את שלט המחאה שנתפס אתמול בבסיס ההכשרה של החטיבה בבקעת הירדן, אומרים כי במידה ואחד מגדודי החטיבה יתבקש לפנות התנחלות או מאחז יניפו שוב שלט דומה כאות מחאה.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמרו החיילים שהכינו את השלט כי "אנחנו מתכוונים להכין שלט חדש והפעם אנחנו נניף אותו בגאווה אם שוב יקראו לחיילים לפנות יישובים. המטרה שלנו היא שיפסיקו להשתמש בחיילים של כפיר לפינויים ויחזירו אותנו להגן על עם ישראל. אנחנו מאמינים שחיילים אחרים מחטיבות אחרות מקבלים השראה מהפעולה שלנו, של החיילים מגדוד נחשון ושמשון ויודעים היטב שהם לא התגייסו לגרש ולהרוס בתים. אנחנו מקווים שצה"ל ילמד מהמקרה שלנו ויפסיק להשתמש בנו לצרכים פוליטיים של השמאל".

בינתיים פתחו בפיקוד מרכז בחקירה מקיפה בתקווה לגלות מיהם אותם חיילים שהתכוונו להניף את השלט, שנתפס על ידי אחד המפקדים בבסיס דקות לפני שאמור היה להיות מונף. השלט נמצא לאחר שהוצא לאוויר הפתוח על מנת שהצבע שעליו יתייבש. אחד מכיווני החקירה הוא לנסות לאתר את החיילים בעזרת טביעות אצבע. עיקר החשש הוא שהתופעה של הבעת דעות פוליטיות על ידי החיילים רק תתרחב.

בינתיים גורמים בימין ובהתנחלויות הביעו שביעות רצון מהשלט שנתפס. "מרד כזה עוד לא היה בצה"ל", אומר גורם בימין, "כל הפינויים מתפוצצים עכשיו לצה"ל בפרצוף. כמו תמיד ניסו להפיל את התיק על הדתיים, אבל עכשיו גם הרמטכ"ל רואה שכל החיילים מרגישים ככה. הם בני אדם שמבינים היום היטב שמשתמשים בהם לצרכים של אהוד ברק ואחרים והם כבר לא מסוגלים להיות בובות. הציבור הישראלי צריך להיות שמח שהחיילים בכפיר אמיצים מספיק בשביל לדרוש ממפקדיהם לשמור על המדינה, ולא לפנות אותה".

גם בקרב ישיבות ההסדר זעמו אתמול על צה"ל, זאת בעקבות הרמיזות של דובר צה"ל כי תלמידי ישיבה שביקרו אתמול בבסיס בבקעה הם אלו שהביאו את השלט עימם. רק לאחר הודעת תיקון של דובר צה"ל לפיה מדובר היה בתלמידי מכינה קדם צבאית נרגעו הרוחות ונמנע משבר נוסף עם ראשי הישיבות.

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 7:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully