וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרבים מחרימים את הבחירות בקוסובו

קוסובו הולכת לקלפי לראשונה מאז הכריזה על עצמאותה לפני כשנה וחצי. הבחירות נערכות בצל האשמות הדדיות על זיופים בין המפלגות וחרם של האוכלוסיה הסרבית

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

כמיליון וחצי אזרחי קוסובו הולכים היום (ראשון) לקלפיות בכדי לבחור את חברי המועצות המקומיות, בהצבעה ראשונה מאז הכריזה המדינה על עצמאותה לפני יותר משנה וחצי. בממשל המקומי הביעו תקווה כי הצבעה חופשית והוגנת תעודד מדינות רבות יותר להכיר בעצמאות המדינה שפרשה מסרביה בפברואר אשתקד.

על אף שארצות הברית והאיחוד האירופי הכירו בעצמאותה, קוסובו עדיין לא זוכה להכרה בינלאומית נרחבת, כאשר סרביה ורוסיה מובילות את ההתנגדות להכרזת העצמאות.

הבחירות נערכות בצל מתיחות בין המפלגות האלבניות האתניות, שמאשימות אלו את אלו בזיופים, ועל רקע כוונתם של מרבית התושבים הסרבים להחרים את ההצבעה בהתאם לקריאה מבלגרד. כדי למנוע אפשרות של התלקחויות אלימות, תוגברה האבטחה, בעיקר במחוזות הסרביים.

אי השתתפותם של הסרבים עלולה למנוע מהם להשפיע על סוגיות חיוניות באזורים שבהם הם מתגוררים. הסרבים - שמהווים פחות משישה אחוזים מהאוכלוסייה – שואפים לחזור לריבונות של הרשויות בבלגרד. נשיא קוסובו, פטמיר סיידיו, קרא לתושבים לצאת לקלפיות. "יום ראשון צריך להוכיח לעולם כי קוסובו היא מדינה יציבה שיוצרת שלום ויציבות באזור", אמר סיידיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully