וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו "הרב המתעלל" אליאור חן?

28.10.2009 / 12:04

שנה וחצי אחרי שנמלט, ינחת היום בישראל הרב שכינה עצמו "מלך המשיח" ויילקח לחקירה במשטרה. לפי החשד, הוא התעלל יחד עם חסידיו בילדי משפחה ירושלמית. כך התגלגלה הפרשה, שלב אחר שלב

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

פרשת החשדות החמורים נגד אליאור חן המכונה "הרב המתעלל" נחשפה בחודש מרץ 2008. מחקירת המשטרה עלה כי חן הוביל על פי החשד התעללות פיזית ונפשית בילדים, באמצעות חסידיו. לפי הראיות שנאספו, חן ראה את עצמו כ"רב" ובעל סמכות רוחנית וטען באוזני מאמיניו כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" ו"להוציא מהם את השדים".

ההתעללות שבה היה מעורב חן לכאורה התבצעה בשמונת ילדיהם של בני זוג מירושלים. מיד עם חשיפת הפרשה הצליח חן להימלט לקנדה ומשם עבר לברזיל. במקביל להימלטות, עצרה המשטרה את אימן של הילדים וארבעה גברים נוספים. המשטרה הוציאה בחודש אפריל 2008 צו מעצר בינלאומי נגד חן והיום מושלם למעשה תהליך הסגרתו מברזיל.

אליאור חן יוסגר מברזיל. AP
נמלט לברזיל עם חשיפת הפרשה. חן/AP

הפרשה שבה מעורב חן נחשפה לאחר שהמשטרה עצרה את הורי הילדים. כשלושה חודשים לאחר חשיפת הפרשה, התייחס אביהם של הילדים לחשדות נגד חן: "למדתי איתו ביחד והיה קשר טוב בין שתי המשפחות. היינו עוזרים אחד לשני ולא היתה דרך לדעת שזה אדם כזה. הוא יצר קשר עם אשתי וניסה לגנוב את הילדים ואת הבית. הוא איש חכם מאוד וידע להשתמש בכל הדרכים האפשריות. אני רק מתנחם בכך שהוא לא הצליח לעבוד ככה על עוד אנשים".

אחד מילדיו שנפלו על פי החשד קורבן למעשיו של חן אושפז בבית החולים במצב קשה. לאחר חקירת ההורים, הוחלט בפרקליטות להגיש כתב אישום נגד האם. בכתב האישום שהוגש נגדה יוחסה לאם התעללות שכללה טלטול, הכאה, כפיתה, שריפת איברים והאכלה בצואה. באחד המקרים נאשמת האם, שיחד עם חברים נוספים, היכתה באגרופים את בנה בן השלוש וחצי בראשו עד שסבל מדימום תוך גולגולתי והפך לצמח. במקרה אחר שרפה האם יחד עם גברים נוספים את גפיו של ילד אחר ואז הם שפכו אלכוהול ומלח על הכוויות.

בחודש יולי 2008 התווסף חשד נוסף למעלליו של חן. מחקירת אחד הילדים התברר כי חן תכנן לרצוח על פי החשד את אביהם. במסמך ששלח חוקר הילדים לפרקליטות צוין כי "לפי עדות הילד, הוא שמע שיחה בין אליאור חן לבין חלק מהנאשמים בפרשה, במהלכה תכנן חן לביים תאונת דרכים בה ימותו אביו של הילד ואחד מאחיו הצעירים". הילד לא ידע להסביר מדוע תכננו לכאורה לרצוח את אחיו, אך נראה כי מטרתם היתה להסוות את עקבותיהם מאחר ומותו של האב בלבד היה עלול לעורר חשד. עם פרסום טענות הילד, אמר פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי כי "מדובר בטענה הזויה של ילד עם דמיון חולני".

הרב אליאור חן. חטיבת דובר המשטרה
תכנן לרצוח את אבי המשפחה? חן/חטיבת דובר המשטרה

בחודש מרץ 2009 נחתם הסדר טיעון עם אם המשפחה. במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי האם תהפוך לעדת מדינה, שתפליל את חן ובמקביל תישלח לחמש שנות מאסר. מיד לאחר החתימה על ההסדר, מסרה האם למשטרה הודעה ובה פרטים מפלילים רבים שיש בהם כדי לחזרק באופן משמעותי את תיק החקירה בעניינם של חן ושותפיו.

חודש לאחר החתימה על הסדר הטיעון, התיר בית המשפט המחוזי בירושלים לפרסם חלקים מעדותה של האם. בחקירתה סיפרה האם כי חשבה שהטיפול של חן הוא "טיפול משמיים". לדבריה, "המשכתי עם זה רק בגלל העניין הרוחני, האמנתי שהסבל והייסורים הם חלק מהעניין. כך אני אהיה יותר צדיקה והשם ישמח". האם טענה בחקירתה שכיום היא "אדם בריא" וברור לה בדיעבד שהיה צריך לדווח למישהו מה קורה.

האם פירטה את שורת ההתעללויות המיוחסת לחן וסיפרה כיצד חן וחסידיו היו נוהגים להשקות את ילדיה בערק עד שהקיאו. לדבריה, "הילדים הוחזקו ולא ניתן להם אוכל, החזיקו אותם כעונש ליד שולחן ואסרו עליהם לישון. אחד הילדים הסתכל עליי כאילו 'אל תשאירי אותי כאן, אני גם רוצה ללכת לישון'. הוא הסתכל עליי בחוסר אונים".

עוד סיפרה האם בחקירתה כי "בכל פעם שמישהו היה נרדם, היו סוטרים לו, לפעמים למשך שעות". האם תיארה כי באחד המקרים "נתנו לילד בן שנתיים וחצי סטירות במשך כמה שעות עד שהילד החל להקיא וצעקו עליו לא להקיא". לטענתה, היא שמעה את הילדים בוכים וצועקים אבל ידעה שחן "רק רוצה לחנך אותם ובטח נזהר".

האם הוסיפה בחקירתה כי לכל אורך הדרך האמינה שהדבר נעשה לטובת הילדים. "חשבתי שזה נורא מאוד מה שהילדים עברו. הרבה פעמים חשבתי שזה כמו בשואה, אבל פשוט חשבתי שמהייסורים האלה נהיה מתוקנים. על חן עצמו אמרה האם כי "אחרי כל התקופה שעברתי, אני חושבת שוא אדם סדיסט, חולה ורשע, אפילו השוותי אותו להיטלר. אבל אני יכולה להגיד את זה רק היום, אחרי שעברתי את כל זה".

בחודש מאי האחרון קבע בית המשפט העליון בברזיל כי אליאור חן יוסגר לישראל. חן מבוקש בישראל בגין ביצוע עבירות של התעללות בקטינים, שידול להתעללות בקטינים, תקיפת קטינים וקשירת קשר לביצוע פשע.

  • עוד באותו נושא:
  • אליאור חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully