וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב לפרס: "אסור לעלות להר הבית"

נשיא המדינה ביקר בסוכתו של מנהיג היהדות החרדית האשכנזית בירושלים ודן עמו על המתיחות בעיר. אלישיב: "עליית יהודים להר הבית תוביל לשפיכות דמים"

נשיא המדינה שמעון פרס הגיע הבוקר (חמישי) לביקור בסוכתו של מנהיג היהדות החרדית האשכנזית הרב יוסף שלום אלישיב בשכונת מאה שערים. בביקור עלה נושא המתיחות שהתפתחה לאחרונה בירושלים.

הנשיא פרס אמר לרב אלישיב: "באתי לברכך לרגל חג הסוכות. לישראל אתגרים רבים ואחד מהם הוא מניעת הידרדרות המתיחות בירושלים לכדי מלחמה על רקע דתי. בכל הנוגע לרגישות סביב הר הבית, המסיתים יכולים להעלות אש".

הרב אלישיב אמר לנשיא, כי "על פי ההלכה הדבר אסור. אין מקום להתיר עלייה להר הבית. הודעתי על כך בעבר ואני חוזר בשנית על הודעתי שליהודים אסור לעלות להר הבית. מעבר לפן ההלכתי יש בכך משום התגרות באומות העולם שעלולה להוביל לשפיכות דמים וזו עבירה גוררת עבירה".

אתמול הגיב פרס במהלך סיור בגלבוע להאשמות על פיהן היהודים עורכים חפירות בהר הבית. פרס אמר כי "לפי ההלכה היהודית אסור לחפור מתחת המקומות הקדושים ומי שינסה לחפור נוגד את חוקי המדינה וגם את חוקי הדת". פרס הוסיף כי "כולנו נשמור על המקומות הקדושים כדי שכל אחד יוכל להתפלל וגם לרכוב על אופניים באופן חופשי ובמסלול של חיים משותפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully