וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר העימותים: המשטרה בכוננות בירושלים

יהושע בריינר, איילה חננאל וניר יהב

5.10.2009 / 8:46

במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים לברכת הכהנים שתתקיים הבוקר בכותל. ח"כים ערבים מזהירים כי היד הקשה של המשטרה וסגירת הר הבית לתפילות יובילו להסלמה ראיד סלאח: על ערביי ישראל להגן על המסגד

גדעון צנטנר

(קריינות: אילן שניג)

משטרת מחוז ירושלים בסיוע כוחות תגבור סיימה אמש את הכנותיה והיערכותה לקראת ברכת הכוהנים שתיערך הבוקר (שני) ברחבת הכותל לאור העימותים האלימים בבירה היום. כוחות משטרה ומג"ב ימשיכו בפריסתם גם מחר במזרח ירושלים, בסמטאות העיר העתיקה ובכפרים על מנת למנוע כל ניסיון להפרת סדר וכן לשמור על ביטחונם של המתפללים בעיר העתיקה וברחבת הכותל. הר הבית יישאר סגור למבקרים. כניסת מתפללים מוסלמים תותר לגברים מעל גיל 50 בעלי ת.ז כחולה ונשים מכל גיל. מהמשטרה נמסר כי תפעל בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר.

אתמול בערב יודו שלושה בקבוקי תבערה לעבר מחסום מג"ב במחנה הפליטים שועפט מצפון לירושלים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, עשרות צעירים ערבים התגודדו במקום והבעירו מספר צמיגים בסמוך למחסום. הם פוזרו על ידי כוחות המשטרה באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות.

ח"כ חנא סוויד (חד"ש) גינה אתמול את "ההסלמה הגזענית של משטרת ישראל במזרח ירושלים, שמנעה ממתפללים להיכנס להר הבית ועוררה פרובוקציה". בהודעה שפרסם אמר סוויד כי פעולות מסוג זה של המשטרה רק מסבכות את העניינים והן עלולות "ליצור משבר שיביא לאינתיפאדה חדשה".

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראיד סלאח, קרא לאזרחים הערבים להגיע באופן דחוף למסגד אל-אקצא ולהצטרף אל מאות המפגינים הערבים במקום. הוא אמר עוד ש"למרות הנסיונות הנשנים של המתנחלים לפלוש למסגד אל-אקצא, אנחנו עומדים עמידה איתנה ונעמוד כך ימים ושבועות אם נצטרך".

בית משפט השלום בירושלים נענה לבקשת חוקרי מפלג המיעוטים והרחיק את חאתם עבד אל-קאדר, השר לשעבר לענייני ירושלים ברשות הפלסטינית ל-15 יום מהעיר העתיקה בירושלים. כמו כן הרחיק בית המשפט את כאמל ח'טיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית ל-15 יום מירושלים. השניים שוחררו בערבות צד ג' לאחר שנעצרו מוקדם יותר היום במהלך ההתפרעויות בעיר העתיקה.

המהומות בעיר העתיקה שקטו, לאחר ששני שוטרים נפצעו קל מידוי אבנים בהר הבית וחמישה מפירי סדר שנעצרו. מאות ערבים הפגינו הבוקר ויידו אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה בהר הבית. אחד מהשוטרים שנפצעו טופל במקום ואילו השני פונה לבית החולים הדסה הר הצופים.

את ההפגנה סמוך למסגד אל-אקצא הוביל יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראיד סלאח וסגנו, השייח' כמאל חטיב. מאות המפגינים מחו נגד סגירת מתחם הר הבית ונגד כוונת המשטרה לאפשר למבקרים יהודים להגיע למקום. עוד דווח כי המשטרה עשתה שימוש בירי גז מדמיע כדי לפזר את המפגינים ובמקום היו מספר פצועים. המשטרה עצרה את כאמל חטיב לחקירה במפלג המיעוטים בחשד להסתה וניסיון לארגן תהלוכה בלתי חוקית במזרח העיר. הבוקר סגרה עיריית ירושלים ומשטרת ישראל את הר הבית לכניסת מתפללים בעקבות קריאות של אנשי דת מוסלמים ובכירים פלסטינים להפגין נגד כניסת יהודים להר. המשטרה הטילה סגר מלא סביב האזור.

מהומות בהר הבית. רויטרס
מהומות בהר הבית/רויטרס

"סגירת הר הבית - פרס לפורעים"

חבר הכנסת טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) אמר כי "מצער לגלות שישראל מנצלת את החגים היהודים כדי להטיל מצור על מסגד אל אקצא ולהטיל עונש קולקטיבי על המוסלמים. ממשלת נתניהו תישא באחריות לכל דבר שיתרחש במסגד אל אקצא. המוסלמים ישמרו על המסגד, אנחנו נגן עליו בגופנו".

גם חברי כנסת מהימין הגיבו למהומות בהר הבית, "סגירת הר הבית בפני מתפללים יהודים בגלל התפרעויות של המוסלמים מהווה פרס לפורעים", אמר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי). בן ארי קרא לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, "להגן על הדמוקרטיה ולאפשר כניסה להר הבית למתפללים יהודים".

יושב ראש חטיבת המנהיגות היהודית בליכוד, משה פייגלין, אמר לוואלה! חדשות בתגובה למהומות בהר הבית כי "כאשר מדינת ישראל ויתרה בפועל על ריבונותה בהר הבית והעבירה את הריבונות לווקף המוסלמי ולא מאפשרת ליהודים להתפלל במקום המקודש ביותר עבורם, התוצאה היא סוג ההתנהגות שקיבלנו הבוקר. ישראל חייבת להשיב את ריבונותה, לסלק את הווקף ולאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית" אמר פייגלין.

"מה שמתסיס את הערבים וממריץ אותם להתפרע", הוסיף, "זה העובדה שהם רואים שהיהודים מסרו להם בפועל את הריבונות בהר. הבעיה היא שלא הבנו ששורש הטרור זה לא הייאוש אלא התקווה. המציאות מוכיחה שוב ושוב שככל שנותנים להם יותר מקבלים יותר שפיכות דמים וטרור כי מה שמניע את גלגלי האלימות במזרח התיכון זה התקווה. כשאנחנו מצמצמים את ריבונותנו ונותנים להם ריבונות, תקווה, אנחנו מעודדים את הטרור בגלל התקווה שבזכות האלימות הם יקבלו ריבונות. הר הבית זה המקום היחיד בעולם שליהודים אסור להתפלל בו. צריך להיות ברור שלא ערבים יקבעו ליהודים איפה ומתי הם יתפללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully