וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: אין דו"ח סודי לפיו אירן גרעינית

17.9.2009 / 23:01

מוקדם יותר דווח כי דו"ח סודי שחיברו בכירים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, קובע שלאירן יש כבר יכולת לפתח נשק גרעיני, בניגוד לעמדה הרשמית של הסוכנות. בסבא"א מכחישים

סוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הכחישה הערב (חמישי) שבידה הוכחות לתוכנית אירנית לייצור פצצה אטומית. בהצהרה שפרסמה הסוכנות נכתב כי הדיווחים שבידה הוכחות לכך "חסרי בסיס ופורסמו ממניעים פוליטים". לטענתם, "אין בידינו שום הוכחה לתוכניות אירנית לייצור פצצה".

מוקדם יותר הערב פורסם כי מומחים בסוכנות הגיעו למסקנה כי לאירן יש כבר יכולת לייצר נשק גרעיני, והיא מפתחת במקביל מערכת טילים שתהיה מסוגלת לשאת ראשי נפץ גרעיניים. הפרטים עלו מדו"ח סודי שהגיע לידי סוכנות הידיעות AP.

על המסמך חתומים בכירים בסוכנות והוא מהווה את ההוכחה לכך שבסבא"א שותפים להערכת וושינגטון וישראל בנוגע לתוכנית הגרעין האירנית. ככל הנראה המסמך סווג כסודי, לאחר שארה"ב וישראל האשימו כי היו"ר היוצא של הסוכנות, מוחמד אל ברדאעי, מסתיר במתכוון את המידע בנושא. לפי המסמך, "לאירן יש ידע מספיק ידע לייצור פצצה", והיא צפויה להתגבר על המכשולים שניצבים בפניה בפיתוח מערכת הטילים.

יוקייה אמאנו, היו"ר החדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אמר עם היבחרו לתפקיד בתחילת חודש יולי, כי אין בידיו "הוכחות כתובות", לפיהן אירן מנסה להצטייד בנשק גרעיני. בתשובה לשאלת עיתונאי האם הוא מאמין שאירן מנסה לפתח יכולות גרעיניות, אמר אז אמאנו: "איני רואה שום הוכחה לכך במסמכי הסוכנות".

היו"ר היוצא, מוחמד אל-בראדעי, אמר לאחרונה בראיון לכתב עת מדעי היוצא לאור בשיקגו, כי האיום הגרעיני האירני "נופח", והוסיף כי אין ראיה לכך שאירן תשיג יכולת גרעינית בקרוב. בראיון ביקש בראדעי להשיב למבקריו, בהם ישראל, שטענו כי הוא מחפה על שאיפותיה הגרעיניות של אירן.

"מבחינות רבות, אני חושב שהאיום האירני נופח", אמר אל בראדעי לביטאון המדעי הוותיק ה"בולוטין", העוקב אחר תפוצה של נשק גרעיני. "הרעיון לפיו נקום מחר בבוקר ולאירן יהיה נשק גרעיני, אינו נתמך עד עתה על ידי העובדות בשטח", אמר.

מוקדם יותר היום אמר שר ההגנה של ארה"ב רוברט גייטס, כי ארה"ב מודאגת מכך שאירן מנסה להרוויח זמן מול המערב, בשעה שהיא מפתחת את תוכניתה הגרעינית, אך עדיין יש זמן לדיפלומטיה. לדבריו, "עדיין יש זמן לדיפלומטיה וגם לסנקציות על מנת לשכנע את האירנים שהביטחון שלהם ייפגע אם ימשיכו במסלול פיתוח הנשק הגרעיני".

פרסום ראשון: 20:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully