וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה מבקש לנקום על חיסול מורנייה"

31.8.2009 / 12:47

במערכת הביטחון מעריכים כי הארגון מנסה לבצע פיגוע שווה ערך לחיסול רמטכ"ל חמאס, אך מבהירים: "אי אפשר למנוע מאשכנזי ממנו לצאת ולהסתובב בזמנו הפנוי"

חשיפת הפרשייה בה אסף צעיר תושב טירה מידע על הרמטכ"ל אבי אשכנזי עבור חיזבאללה לא הפתיעה את אנשי מערכת הביטחון. לאחר חיסולו של עימאד מורנייה, פעולה שיוחסה לישראל, התגברו במערכת הביטחון ההתרעות על כוונות של חיזבאללה לפגוע באישיות ישראלית בכירה, ובהם גם איומים לפגוע ברמטכ"ל גבי אשכנזי. על פי הערכות חיזבאללה, שראה את מורנייה כרמטכ"ל של הארגון, ינסה לבצע פיגוע שהוא שווה ערך לפגיעה במורנייה, כלומר, ניסיון פגיעה באשכנזי עצמו, או בקצין בכיר אחר.

אשכנזי, שחלק מנהלי האבטחה שלו פורסמו לאחר התפוצצות פרשת גניבת האשראי האישי שלו מלשכתו, מאובטח ביחד עם מספר בודד של קצינים נוספים על ידי אנשי יחידת האבטחה המטכ"לית, הנמצאת בקשר שוטף עם השב"כ. בניגוד לקצינים בכירים של מדינות זרות, מרביתם המכריע של קצינים בישראל מתגוררים בערים לצד אזרחים, מה שמביא לגישה נוחה אליהם. הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון לדוגמא נהג להמשיך לרוץ על החופים על אף היותו בתפקיד בכיר. בין היתר קיימת אבטחה גלויה וסמויה על הרמטכ"ל, בהתאם להערכות מצב.

במהלך חקירתו של סולטאני, הצעיר תושב טירה שהתגלה כי יש לו קשר עם חיזבאללה, עודכן אשכנזי עצמו על ידי אנשי השב"כ אודות הפרשה. נהלי האבטחה של הרמטכ"ל שונו בעקבות הפרשה. "ידוע שהרמטכ"ל הוא אישיות מאוימת מעצם תפקידו", אמר דובר צה"ל אבי בניהו לוואלה! חדשות, "ומכאן שהוא גם אישיות מאובטחת, כשרמת האבטחה וסידוריה נקבעת על ידי יחידת האבטחה בשיתוף עם השב"כ על פי הערכות מצב שוטפות".

"הפרשה מוכיחה עד כמה חיזבאללה מנסה להשיג מידע מודיעיני איכותי על קצינים בכירים, במטרה לנקום את מותו של עימאד מורנייה", אומרים במערכת הביטחון, "הארגון משקיע מאמצים רבים, בתשתיות ובכספים, על מנת להגיע לאישים ישראלים בכירים וכן לבכירים לשעבר על מנת לפגוע בהם". מעבר לכך הפרשה גם חושפת את ההתנהלות של הרמטכ"ל אשכנזי מחוץ לתפקידו הרשמי.

אשכנזי עצמו ידוע כאדם שאוהב להסתובב בקרב אזרחים, מה שיצר לקצין מספר אחת תדמית חיובית. מעבר לעובדה כי הוא נוהג להתאמן בחדר כושר בכפר סבא, נוהג הרמטכ"ל לשבת בבתי קפה עם חבריו הקרובים וכן לצאת למסעדות. יש לציין כי בכל הזמן הזה ממשיך הרמטכ"ל להיות מאובטח באופן צמוד, כולל אבטחה על ביתו. "הרמטכ"ל הוא איש של העם", אומר קצין בכיר, "אי אפשר למנוע ממנו לצאת ולהסתובב בשעות המעטות שבהן הוא אינו עובד. הוא לא מתגורר במקום סודי אלא באותו מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully