וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: גנבו נשק וקנו עם האשראי של הרמטכ"ל

19.8.2009 / 9:38

כתבי אישום הוגשו הבוקר נגד שני המעורבים שסחרו בנשק שנגנב מאחת מלשכות המטכ"ל. אחד החשודים אף הואשם בכך שהשתמש בפרטי האשראי של הרמטכ"ל לקניה בסופר

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

כתבי אישום הוגשו הבוקר (רביעי) נגד נאשף סדיר, בן 20 מקלאנסווה ומוחמד מג'דלה, בן 22 מתל אביב, בגין שורה של עבירות נשק בפרשת הגניבה מאחת מלשכות המטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי. מג'דלה נאשם גם בהונאה בפרשת חיוב כרטיס האשראי של הרמטכ"ל. את כתב האישום הגישה עו"ד רוני מודריק מפרקליטות מחוז תל אביב. על אף שמדובר בכרטיס האשראי שלו, אשכנזי עצמו אינו מופיע ברשימת העדים במשפט.

מכתב האישום עולה כי מג'דלה עבד יחד עם החייל כקצב בסופרמרקט ברעננה. עוד לפני גיוסו, פנה אליו מספר פעמים והציע לו לגנוב עבורו כלי נשק צבאים לכשיתגייס. באפריל האחרון הבחין החייל ברובה מסוג M16 בחדר מאבטחים בבסיס הקריה בתל אביב, גנב אותו, ומכר אותו למג'דלה תמורת 6,500 שקלים. הנשק נמצא מאוחר יותר בתא מטען של רכב באום אל פחם. במקרה אחר תכנן מג'דלה לבצע שוד יחד עם החייל ואחיו הקטין בקריה. הם תכננו לשדוד אמצעי לחימה אך כשהבחינו באבטחה הכבדה ויתרו.

בנוסף, מואשם מג'דלה בכך שקיבל מהחייל את פרטי כרטיס האשראי ותעודת הקצין של הרמטכ"ל והשתמש בכרטיס כדי לבצע קניות בסופרמרקט שבו עבד בכ-2,000 שקלים. מג'דלה נאשם בעבירות של סחר בנשק, ניסיון שוד בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה וכן בשיבוש הליכי משפט לאחר שניסה לגרום לקופאיות בסופר למסור הודאת שקר במשטרה.

הנאשם השני, סדיר, הואשם בסחר בנשק, לאחר שקנה מהחייל אקדח שנגנב מלשכת הרמטכ"ל. משום שמדובר באקדח עתיק שהתקבל כמתנה מנציג מדינה זרה, התלונן סדיר על כך שאינו שמיש ודרש את כספו חזרה. כדי לשלם את החוב תכננו החייל ואחיו לבצע שוד של כלי נשק ממכולה בקריה. כשהגיעו למקום נתקלו בשומר שכיוון את נשקו עליהם.

בתגובה, קפץ עליו החייל, גנב את נשקו, חסם את פיו ויחד עם אחיו הכה אותה עד אובדן הכרה. לאחר מכן מכר החייל את הנשק לראכז שלבייה, שעבד עימו כקצב, תמורת 10,000 שקלים, והוא העביר את הנשק לנאשם.

כתב אישום נגד החייל: ביום ראשון

ביום ראשון הקרוב יוגש כתב האישום נגד החייל החשוד בגניבת כרטיס האשראי של הרמטכ"ל, בגניבת כלי נשק ובתקיפת חייל. בדיון בבקשה להארכת מעצר החייל אמר סנגורו, עו"ד עידן פסח, כי "חומר הראיות החלקי שקיבלנו מוכיח את טענותינו, שעל החייל הופעלו איומים ולחצים מצד גורמים פלילים, על מנת שישתף פעולה ויעביר כלי נשק. החייל התנצל על האירוע ועל גניבת כרטיס האשראי של הרמטכ"ל. חשיפת הפרשה הקלה עליו מאוד".

מפרטי החקירה של המעורבים בפרשה, שחשפה את הקלות שבה הגיע חייל צה"ל לחפציו האישיים של הרמטכ"ל, עולה כי בכרטיס האשראי השתמשו לא רק תושב באקה אל גרבייה, אלא גם קופאיות שעבדו עימו בקצבייה. לדברי המשטרה הצבאית, אותן קופאיות הודו כי עשו שימוש בכרטיס, אולם בשלב זה לא ברור האם ידעו מי בעליו.

עוד עולה מהחקירה, כי בעל אותה קצבייה הגיש תלונה במשטרה לאחר שחשד כי עובדיו, ובהם גם חייל צה"ל שנעצר, עושים שימוש בכרטיס אשראי גנוב, שהתברר כשייך לקצין. עם זאת, המשטרה סגרה את התיק, משום שבעל הכרטיס עצמו לא הגיש תלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully