וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו מחרים את א-סנע עד שיגנה הטרור

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.7.2009 / 16:47

במכתב ששיגר שר התשתיות לח”כ א-סנע, והגיע לידי וואלה! חדשות, נכתב כי הוא לא ידון בנושא התשתיות במגזר הבדואי עד שהח"כ יגנה את הטרור. ח”כ א-סנע: ”כמו במשטרים חשוכים”

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת. עריכת וידאו: לירז ליבנה)

שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) מסרב להיפגש עם ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) כל עוד הוא לא מגנה בפומבי את הטרור הפלסטיני. לאחר שח"כ א-סנע ביקש להיפגש עם השר לנדאו ולדון עימו במדיניות משרד התשתיות כלפי המגזר הערבי והבדואי, השיב לו לנדאו במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות כי אינו מוכן להיפגש עימו.

במכתב ששיגר לנדאו ללשכת ח"כ א-סנע נכתב: "אינני רואה טעם בפגישה בעוד קיים סירובך לגנות בפומבי או במפורש את טרור החמאס ולקרוא לציבור תומכיך לסייע לכוחות הביטחון להילחם בו. איני רואה בך נציג של המגזר הערבי או הבדואי באותן קהילות הבדואים או הערבים שרובן ככולן אינן מזדהות עם הטרור".

ח"כ א-סנע מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי תשובתו של השר לנדאו מזכירה לו משטרים אפלים וחשוכים. "זו התנהלות מזעזעת, מתחת לכל רמה, פשוט בושה וחרפה ששר בממשלה חושב בצורה כל כך פסולה ומתנה פגישה לצורך דיון בעניינים שבאחריות משרדו כגון מערכת הביוב, החשמל ובזק, בכך שנבחר ציבור יאמץ את הדעות הפוליטיות שלו. בתפיסת עולם הזו לא ירחק היום שח"כ ערבי ידרש להתגייר או להתפקד לישראל ביתנו".

לדברי א-סנע, מדובר בשבירת כללי המשחק ביחסי הגומלין בין הממשלה לכנסת: "השר לנדאו מחויב לענות לשאילתות, להצעות לסדר היום, ולתת דין וחשבון על התנהלות משרדו. הוא לא עושה טובה לאף אחד. התשובה שלו היא הפרה בוטה של כללי המשחק ומעילה של השליחות הציבורית שלו. לנדאו אינו עסקן מפלגתי, הוא ממלא תפקיד ממלכתי של שר".

דוברו של השר לנדאו מסר בתגובה: "השר לנדאו ישמח להמשיך להיפגש עם ראשי רשויות בדואים, דרוזים, מוסלמים ונוצרים כדי לפתור בעיות ביישוביהם. יחד עם זאת, השר אינו מעוניין לעשות זאת עם ח"כ א-סנע שמצהיר בפירוש שהוא תומך בחמאס".

שר הרווחה יצחק הרצוג (עבודה) אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי "העקרון המנחה שמחייב את אישי הציבור הוא שלכל אזרח יש זכות לקבל תגובה, הדבר מקבל משנה תוקף כשמדובר בחבר בבית המחוקקים הישראלי, המייצג ציבור חשוב שאין להתעלם מצרכיו".

עדכון ראשון: 14:07

nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully