וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: לעצור התפשטות הערבים בצפון

2.7.2009 / 17:50

שר הבינוי והשיכון הבהיר בפני לשכת עורכי הדין כי "אם נמשיך במצב הנוכחי נאבד את הגליל", אטיאס הבהיר כי "ערבים שמתגוררים בבניין של יהודים מבריחים אותם"

"חריש היא משימה לאומית. יש ללכת לשם ולעצור התפשטות מוואדי ערה של אוכלוסייה שבלשון המעטה אינה אוהבת את מדינת ישראל", כך הצהיר היום (חמישי) שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס) בפני לשכת עורכי הדין בתל אביב במפגש בעניין הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל. אטיאס הבהיר כי הוא דואג מפני התפשטות אוכלוסייה ערבית לחלקים שונים במדינת ישראל ואמר כי ההתיישבות ביישוב חריש, המיועד לקום באזור ואדי ערה ושמיועד למגזר החרדי, היא לא פחות ממשימה לאומית.

שר הבינוי והשיכון התייחס להתיישבות הערבית בגליל ואמר כי "ראשי ערים מבקשים ממני להציל להם את הגליל, מאחר שהערבוב הזה הוא לא דבר ישים לאורך זמן לחיים משותפים. עלינו להוציא מכרזים לאוכלוסיה הערבית כך שיהיה להם איפה לגור. אריאל שרון, כשר השיכון, התחיל את הסיפור של קציר-חריש, וניסה להביא לשם הרבה אוכלוסיות. מה שקרה, הוא שהיתה התפשטות של ערבים בשטחים הללו באופן בלתי חוקי ועכשיו בשביל להציל את האזור ניקח אוכלוסיות חרדים שהם היחידים שמוכנים לגור שם. אני לא מאמין בתערובת הזו, בדיוק כמו שהחרדים לא גרים במעורב. זו משימה לאומית אם אנחנו יודעים לבוא ולהציל קרקע".

דברי השר על ואדי ערה תפסו אומנם את הכותרות, אולם את עיקר דבריו הוא הקדיש לרפורמה במנהל מקרקעי ישראל. אטיאס הבטיח בכנס כי עד שנת 2010 ייקבעו "עשרת הדיברות" שייאפיינו את דרכי הפעולה של המינהל כדי לקצר את ההליכים הבירוקרטיים. "היו הרבה החלטות ממשלה אבל המבחן יהיה בביצוע, והעיקר הוא השינוי הארגוני שמנהל מקרקעי ישראל צריך לעבור", אמר השר לעורכי הדין. לדבריו, "צריך לייצר לוחות זמנים לפרויקטים ולוחות זמנים לטיפול בתיקים. יש מצב שלפעמים לא מחזירים תשובה במשך שנה. ההתייעלות צריכה להיעשות על ידי תוכנות מחשב שונות. בנוסף, נצטרך לדאוג שלא יצטרכו לעבור הרבה תחנות לכל פרויקט. בכל מחוז יהיה צוות שיעשה את כל הדברים, דבר שיחסוך הרבה זמן".

מקורבי השר אטיאס הסבירו את דבריו, ואמרו כי, "לדעת השר צריך להפריד בין מגורים של ציבור כללי לבין ציבור חרדי וציבור ערבי. דבריו היו בהמשך לשאלה שנשאלה והשר אמר שלדעתו כל אוכלוסייה צריכה את הפינה שלה וזה בלי לפגוע באף אחד, וזה לגיטימי. אם אזרח כזה או אחר רוצה לגור באיזושהי סביבה זו זכותו, אולם כמשרד הבינוי והשיכון אנחנו חושבים שלכל אחד צריך לתת את הפלטפורמה ואת הצרכים המיוחדים לו".

אחמד עודה, חבר מועצת עיריית עכו מטעם חד"ש הגיב לדברי השר לפיהם ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי אמר לו כי "ערבים מתגוררים בבניין של יהודים ומבריחים אותם". עודה אמר לוואלה! חדשות כי "ראש העיר מפחיד ומבהיל את היהודים שנשארו בעכו. למה הוא צריך לומר דברים שמפחידים את היהודים ומרגיזים את הערבים? אני מצטער על הדברים וחושב שהם לא במקום. צריך למנף את עכו כעיר יהודית וערבית מעורבת שחיים בה בהבנה, לא כעיר יהודית ולא כעיר ערבית". עודה הוסיף כי "בשבוע הבא אשלח מכתב בעניין לראש הממשלה נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully