וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח האמריקאי מיטשל נפגש עם אסד בדמשק

13.6.2009 / 13:32

השניים דנו במאמציה של ארצות הברית להשגת שלום במזרח התיכון. מיטשל: "סוריה מהווה שחקן חשוב בהגעה לשלום כולל"

השליח האמריקאי המיוחד ג'ורג' מיטשל נפגש היום (שבת) עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק. מיטשל דן עם אסד במאמציה של ארצות הברית להשגת שלום במזרח התיכון, והפשיר עוד יותר את היחסים בין ארצות הברית וסוריה.

לאחר הפגישה אמר מיטשל לעיתונאים כי "כולנו מודעים לקשיים הרבים שקיימים, אבל בכל זאת אנחנו חולקים מחוייבות ליצור תנאים להתחלת המו"מ בצורה ראויה ולסיומו בהצלחה". מקור בכיר בדמשק סיפר כי לביקורו של מיטשל קדמו תיאומים שנעשו בעיר אתמול, ביניהם שוחחו בין היתר על הנושא העירקי. גורם אמריקאי בכיר סיפר כי הפגישה נערכה בין גורמי צבא מארצות הברית ומסוריה.

היחסים בין ארצות הברית לסוריה ממשיכים להשתפר מאז תחילת כהונתו של ממשל אובמה. גורם בכיר בארצות הברית אמר כי בכוונתו של אובמה לכלול את סוריה כחלק מעסקת שלום כוללת בין העולם הערבי לישראל. לאחר פגישה בסוריה, הבהיר מיטשל כי "סוריה מהווה שחקן חשוב בהגעה לשלום כולל".

יחד עם זאת, הממשלה הסורית עומדת מול סנקציות מצד ארצות הברית, בעיקר בגלל מה שגורמים באמריקה מגדירים כ"סיוע לכוחות קיצוניים נגד כוחות ארצות הברית בעירק". נשיא ארצות הברית ברק אובמה חידש את הסנקציות לפני כחודש ואמר שסוריה עדיין מהווה איום לאינטרסים האמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully