וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי מג"ב פשטו על בית המחבל מצור באהר

יהושע בריינר, נעמה טלמור, איילה חננאל וניר יהב

7.4.2009 / 15:13

הכוחות פשטו על ביתו של איאד עוויסאת, שניסה לדרוס שוטרים שעסקו בהריסת ביתו של מבצע פיגוע הטרקטור בירושלים. עוויסאת נורה ונהרג

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

כוחות מג"ב פשטו על ביתו בג'בל מוכבר של תושב הכפר, איאד עוויסאת, בן 20, שניסה לדרוס הבוקר (שלישי) שוטרים במהלך הריסת ביתו, בשכונת צור באהר, של המחבל שביצע את פיגוע הטרקטור ביולי 2008. הכוחות מנסים כעת לבדוק האם המחבל השתייך לארגון טרור כלשהו. כמו כן, הפלסטינים מדווחים, כי כוחות הביטחון חסמו את שכונת צור באהר מכל צדדיה, על רקע העימותים שפרצו מוקדם יותר במקום.

עוויסאת נסע במהירות לעבר שוטרי מג"ב ופצע שלושה מהם באורח קל. השוטרים השיבו בירי והרגו את המחבל. לדברי מקורות פלסטיניים. בעת ניסיון הפיגוע עסקו השוטרים באבטחת הכוחות שהרסו את ביתו של חוסאם תייסיר דוויאת, בן 30, מבצע פיגוע הטרקטור בירושלים ביולי 2008.

"הירי לעבר המחבל היה מוצדק והשוטרים פעלו כפי שמצופה מהם", אמר היום מפקד מחוז ירושלים אהרן פרנקו לאחר ניסיון פיגוע הדריסה במזרח ירושלים. גם המפכ"ל דודי כהן שיבח את פעולת השוטרים והוסיף כי המשטרה ערוכה לאפשרות שיתפתחו הפרות סדר.

מאז שעות הבוקר מאבטחים כוחות הביטחון את הריסת ביתו של דוויאת. הריסת הבית התאפשרה לאחר שלפני שלושה שבועות אישר בית המשפט העליון את החלטת שר הביטחון אהוד ברק בנושא. השופטים דחו את עתירת אביו של דוויאת, איברהים, שטען כי הוא הבעלים של הדירה ולא בנו. עוד טען כי לא הוכח שמעשיו של הבן בוצעו על רקע לאומני.

המדינה טענה מנגד, באמצעות עו"ד ענר הלמן, כי יש צורך ביטחוני בהריסת הבית, שכן הדבר נועד להרתיע אחרים מללכת בדרכו של דוויאת. השופט אדמונד לוי הסכים עם טענות המדינה וקבע כי "העותר לא העלה כל טענה שיש בה כדי לערער את כוחה ההרתעתי של פעולת ההריסה".

בתחילה היו אמורים הכוחות להרוס את כל הבית שבו מתגורר דוויאת, ששטחו 300 מ"ר, אולם לאחר שהוגשה עתירה לבג"ץ הוחלט להרוס דירה אחת ולאטום חלקים אחרים בבית.

בתחילת יולי 2008 דרס דוויאת באמצעות דחפור עוברי אורח ברחוב יפו בירושלים. בפיגוע נהרגו שלושה אזרחים, ועשרות נוספים נפצעו. צה"ל ביקש להרוס את ביתו אך עקב עתירת האב, התקבל צו ביניים שעיכב את הביצוע.

עדכון: 12:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully