וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקיפה בסודן שלחה מסר ברור לאירן"

מקורות ישראלים מסרו למגזין "טיים" כי לחיל האוויר היה פחות משבוע כדי להתכונן לתקיפה. בכיר בחמאס: "מלאי הנשק שלנו לא נפגע"

התקיפה נגד שיירת הנשק האירנית בסודן לפני כחודשיים בוצעה באמצעות מטוסי קרב ומטוסים ללא טייס, כך מסרו גורמים ביטחונים בירושלים למגזין האמריקאי "טיים". לדבריהם, "התקיפה שלחה מסר ברור לאירן, בנוגע ליכולתה המודיעינית של ישראל". המקורות הכחישו את הדיווחים, לפיהם חיל האוויר האמריקאי לקח חלק בתקיפה ואמרו: "האמריקאים אמנם יודעו מראש בנוגע לתקיפה, אבל לא לקחו חלק פעיל".

הבכירים הישראלים גם הכחישו את הדיווחים, לפיהם חיל האוויר גם תקף ספינת נשק אירנית שעגנה בחופי סודן. "היתה רק תקיפה אחת שכוונה נגד שיירת הנשק", אמרו. לדבריהם, מטוסי F-16 הפציצו את השיירה, כאשר מעליהם חגו מטוסי F-15 שנועדו להגן מפני תקיפה של חיל האוויר הסודני. מיד לאחר הגיחה הראשונה, מטוסים ללא טייס צילמו את השיירה המופצצת והצביעו על כך כי היא לא הושמדה לגמרי. בתגובה, מטוסי F-16 יצאו לגיחה נוספת והפציצו את השיירה בשנית. המקורות הישראלים מסרו כי המטוסים הישראלים תדלקו בדרך חזרה לישראל מעל הים האדום.

המקורות ציינו כי המידע בנוגע לשיירת הנשק האירנית הגיע למוסד, ולפיו השיירה הכילה משלוח גדול במיוחד של אמצעי לחימה שהכין בין היתר 120 טון של חומר נפץ ומלאי של טילים שאיימו על תל אביב. "לישראל היה פחות משבוע כדי לתכנן את התקיפה", אמרו המקורות. לדבריהם, "זו הפעם הראשונה שאירן ניסתה להבריח לחמאס נשק דרך סודן, אך כנראה שזו אינה הפעם האחרונה".

מנגד, בכיר בחמאס אמר ל"טיים" כי ישראל הפריזה במימדי התקיפה. "ישראל הפריזה במימדי שיירת הנשק כדי להצדיק את התקיפה", אמרו. לדבריהם, "התקיפה לא פגעה בנו, כפי שישראל מנסה לטעון, שכן יש לנו מלאי נשק גדול משלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully