וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב הזהירה את סודן לפני התקיפה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.3.2009 / 8:45

"א-שרק אל-אווסט": לפני התקיפה של חיל האוויר, שיגרה ארה"ב אזהרה לסודן בה נאמר כי אם לא תעצור את הברחות הנשק היא תותקף

ארצות הברית שיגרה אזהרה לממשלת סודן לפני התקיפות שבוצעו בשטחה. מקורות המוגדרים "מהימנים" מסרו (שני) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי האמריקאים הודיעו לסודן כי ישנו מעקב אחר פעולות של הברחות נשק מסודן לרצועת עזה דרך סיני וכי סודן חייבת לעצור את ההברחות אחרת היא תותקף.

העיתון דיווח כי בכיר אמריקאי התקשר לבכיר סודני ואמר לו כי סודן חייבת להפסיק באופן מיידי את ההברחות. הוא ביקש ממנו גם להעביר את האזהרה לדרגים הגבוהים ביותר בממשל בחרטום. לדברי העיתון, בתגובה לאזהרה הבטיחה סודן "לבחון את הנושא".

זמן קצר לאחר האזהרה האמריקאית אירעו התקיפות במזרח סודן. לפי העיתון, לאור העובדה שהתקיפות אירעו מיד לאחר האזהרה האמריקאית סברו בסודן בהתחלה כי ארצות הברית עומדת מאחוריהן. אולם לאחר שארצות הברית הכחישה, הופנו האצבעות המאשימות לישראל שטרם הודתה או הכחישה באופן רשמי.

ביום שישי אמר דובר משרד החוץ הסודני כי ארצו סבורה שישראל היא שעומדת מאחורי שתי התקיפות האוויריות על שיירות מבריחים בינואר ופברואר, בהן נהרגו כ-40 בני אדם. לדבריו, סודן מנהלת חקירה בעניין ואוספת עדויות בזירת ההתקפות, ולא תגיב להתקפות עד לסיום החקירה. הדובר הוסיף כי ככל הנראה, השיירות הבריחו סחורות, ולא כלי נשק.

ביום שבת מסרו מקורות ביטחוניים ישראלים לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי המוסד הצליח לתקוף בהצלחה את שיירות הנשק שהועברו מאירן דרך סודן הודות למידע מודיעיני מדויק שקיבל מגורמים "בכירים". המקורות סיפרו עוד כי המידע כלל פרטים אודות כלי הנשק שהועבר, וכי הובן מתוכו כי הוא מיועד לחמאס. לדבריהם, במשאיות הועברו טילי פאג'ר לטווח של 70 ק"מ שהיו אמורים להיות מוברחים לרצועה דרך המנהרות ברפיח כמו גם טילים נגד טנקים שבמלחמת לבנון השנייה הועברו גם לחיזבאללה על ידי אירן.

  • עוד באותו נושא:
  • סודאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully