וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "העובדים רוצים אותנו עכשיו בממשלה"

פנחס וולף

24.3.2009 / 16:04

ועידת העבודה שדנה בהסכם עם הליכוד הפכה לקרב אמוציונלי בין התומכים למתנגדים להסכם. ח"כ כבל: "ההסכם ירסק את הבית", השר הרצוג: "ההסכם הוא הישג דרמטי"

yes

(באדיבות ערוץ 1)

"אני חי יום יום מציאות קשה של משבר כלכלי קשה", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות עופר עיני בוועידת מפלגת העבודה, בקוראו לחבריה להצביע בעד כניסה לממשלה. "פוטרו אלפי אנשים, בעיקר בפריפריה. אם לא יעשה מעשה חריג של שילוב כוחות, מעל 100 אלף מפוטרים צפויים בחודשים הקרובים". הוא הוסיף כי "אנשים מגיעים לפת לחם. האזרחים צריכים אותנו עכשיו. אני מכבד את המפלגה ואני יודע כמה היא חשובה. הציבור מחכה לתקווה מכם".

גם השר יצחק הרצוג, ששינה את דעתו לגבי הכניסה לקואליציה אמר כי "בהסכם יש השפעה דרמטית וחשובה על אופן התנהלות המדינה בשנים הקרובות. למפלגת העבודה תהיה השפעה ישירה ומשמעותית בישומם של התפיסות והערכים בהם היא מאמינה בחברה, בכלכלה ובביטחון".

מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל הביע התנגדות להצטרפות לממשלה. "התומכים בהסכם עם הליכוד מבקשים לרסק את הבית", אמר. לדבריו, "אנו עומדים בפני ההחלטה הדרמטית ביותר ב-60 השנים האחרונות". כבל פנה במהלך נאומו ליו"ר המפלגה אהוד ברק ואמר: "תמכתי בך באהבה ועבדתי כל כך קשה שתיבחר כדי שתוביל אותנו להנהיג את המדינה הזו ולא להיות שר ביטחון תחת מנהיגותו של בנימין נתניהו. יש ערך למילה. היום למילה אין משמעות. כל אחד יכול לומר ולחזור בו מן המילה כאילו דבר לא קרה".

כבל פנה לברק ואמר: "הלכתי אחריך בארץ לא זרועה, הלכתי איתך במאבקים קשים. המאבק הוא בין תקווה ובין ייאוש. לרוב כאן יש אמונה בתקווה. אני לא יודע אם אתה מאמין אבל אנחנו מאמינים שהדרך תהיה קשה, מורכבת, רצופת קשיים, אך זה אפשרי".

ח"כ שלי יחימוביץ' הביעה התנגדות להסכם ואמרה כי "הציבור לא מצביע לקבלני משנה, הוא מצביע למנהיגים. להיות מנהיג זה לדעת לקבל את הכרעת הציבור, לדעת את הדרך ולדעת לשבת גם באופוזיציה כשצריך". לדבריה, "זו לא בושה, זו לא השפלה, זה כבוד גדול לשבת באופוזיציה". יחימוביץ הוסיפה כי "לממשלה הזאת אנחנו נכנסים כסרח עודף עם זנב מכשכש. זו הממשלה של ביבי, ליברמן, של ש"ס, לא עם קווי היסוד שלנו".

גם בקדימה תקפו את ההסכם שנחתם. לדברי ח"כ שלמה מולה, "אהוד ברח מהתהליכים המדיניים ותקע מסמר אחרון בארון הקבורה של האידיאולוגיה של המפלגה המפוארת שהקימה את המדינה, לטובת הנאה אישית ורצון להישאר בין מגדלי אקירוב לקריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully