וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכונית התופת בחיפה היו עשרות ק"ג חומר נפץ

קובי מנדל וניר יהב

22.3.2009 / 0:33

חבלני המשטרה נטרלו מכונית תופת שהכילה מספר מטעני חבלה בחניון חיצוני לקניון לב המפרץ. המשטרה הוזעקה למקום לאחר שאחד המטענים התפוצץ, איש לא נפגע

מערכת וואלה!

(צילום: אחמד עבאס, עריכה: יאיר דניאל)

מכונית תופת שהכילה עשרות קילוגרמים של חומר נפץ אותרה אמש(שבת) בחניון חיצוני לקניון "לב המפרץ - יס פלאנט" בחיפה. המשטרה הוזעקה למקום בסביבות השעה 20:30 בעקבות שיחת טלפון מעובד בחניון לאחד שאחד המטענים התפוצץ. איש לא נפגע באירוע.

מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע הוא לאומני וכי מדובר בנסיון לפיגוע. מבדיקת המשטרה עלה כי הרכב נמצא בבעלות של תושבת ירושלים. במערכת הביטחון אומרים כי לא התקבלה התרעה ספציפית לפיגוע בישראל. עוד נמסר כי הרכב לא עבר בדיקה בטחונית בכניסה לחניון, וזאת משום שהבדיקה הבטחונית מתבצעת רק בכניסות לחניון המקורה של הקניון.

מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, אמר כי "הצבנו מחסומים בכניסות וביציאות מחיפה". לדבריו, "מטען החבלה הכיל קילוגרמים רבים של חומרי נפץ". הוא הוסיף כי המשטרה תגברה את כוחותיה בכל ריכוזי האוכלוסין הגדולים באזור. מפקד מרחב חוף במשטרה, תת ניצב רוני עטיה, אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר במטען גדול שהיה יכול לגרום לנפגעים רבים ולנזק כבד. המשטרה תפיק לקחים יחד עם נציגי הקניונים ותבדוק אם יש מקום לשנות הנהלים".

בקניון שהו באותו זמן אלפי אנשים, חלקם הגדול במתחם הקולנוע של הקניון המכיל כ-20 אולמות. כל באי הקניון, לרבות פוקדי בית הקולנוע, פונו מבמקום. יניב, העובד בחנות בקניון, אמר לווואלה! חדשות כי הפינוי התבצע במהירות. לדבריו, "לא היתה פאניקה".

ארגון בשם "גדודי חופשיי הגליל" נטל אחריות על ניסיון הפיגוע. בהודעה שפרסם הארגון, הזוכה למוניטין מפוקפק, נמסר כי החוליות על שם השהיד עלא אבו דהים (מבצע פיגוע הטרקטור בירושלים) הניחו את המטען וכי ניסיון הפיגוע בוצע "במסגרת שורה של פיגועים שהבטיח הארגון לבצע בתגובה על הרס הבתים בירושלים ובתגובה למעשי הטבח שמבצעת ישראל בעזה ובגדה".

ניסיון לפיגוע שלישי תוך שבועיים

לפני כשבוע נהרגו שני שוטרי תנועה בפיגוע בבקעת הירדן, ליד הישוב משואה. חוליית מחבלים ביימה ככל הנראה תקלה ברכב על כביש 90 בבקעה וגרמה לשוטרים לעצור. לאחר עצירת השוטרים ירו בהם המחבלים בראשם מטווח קצר.

לפני כשבועיים נפצעו שני שוטרים באורח קל בפיגוע דריסה שאירע ברחוב גולומב פינת שדרות בגין בירושלים. המחבל, שנסע על טרקטור, נורה זמן קצר לאחר מכן על ידי שוטרים ששהו במקום. המחבל שביצע את הפיגוע הוא מרעי אל רדיידה, תושב בית חנינא בן 26. המחבל היה נשוי ואב לילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully