וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצב נהג ללטף, לחבק ולנשק את א'"

כתב האישום שהוגש נגד הנשיא לשעבר מפרט סדרה ארוכה של עבירות מין, לרבות אינוס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית. "קצב ניצל את מעמדו כדי לקיים יחסי מין עם הכפופות לו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד הנשיא לשעבר בגין אינוס, מעשה מגונה בכוח, הטרדה מינית, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום עולה, כי קצב ניצל לרעה את מעמדו כדי לקיים "מגעים באופן מיני עם עובדות הכפופות לו". לפי כתב האישום, קצב נהג להחמיא לעובדות תחתיו על הופעתן החיצונית וניסה ליזום עמן מגע פיזי, גם אם הדבר היה בניגוד לרצונן.

בנוגע לא' ממשרד התיירות, נכתב בכתב האישום כי זמן קצר לאחר תחילת עבודתה תחתיו, הוא החל להטריד אותה מינית וניסה לפתח עמה שיחות בנושאי מין. בין היתר, קצב ביקש מא' לפתוח כפתור בחולצתה ולהגיע לעבודה לבושה בחצאית במקום במכנסיים.

עוד צוין בכתב האישום כי קצב נהג ללטף, לחבק ולנשק את א' כאשר עמדה לצידו. בחלק מן הפעמים ביקש קצב מא' לעמוד לצידו בסמוך לספרייה כדי שאם יבחינו במעשיהם, הם יוכלו להעמיד פנים שהם מחפשים ספר.

בכתב האישום צוין כי א' הסתייגה מיוזמותיו המיניות של קצב וניסתה להתחמק ממנו. עוד צוין כי קצב היה מודע היטב להסתייגותה של א' ממעשיו נגדה, גם אם היא ביטאה זאת במתינות בשל "יראת הכבוד שרחשה לקצב".

קצב ניסה להוריד את מכנסיה של א'

לפי כתב האישום, באפריל 1998 ביקר קצב בדירתה של א' בתואנה כי הוא מעוניין לראות את דירתה. במהלך הביקור, קצב נצמד לא' ואחז בחזה, בניגוד להסכמתה. לאחר שהבהירה לו כי אינה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין, הוא עזב את המקום.

בהמשך החודש, א' התלוותה לקצב ללשכתו בתל אביב. בהגיעם למשרד, קצב ניסה להוריד את מכנסיה של א', למרות התנגדותה. לאחר מכן, קצב הדף את א' לרצפה והפשיל את מכנסיה. הוא אף פתח את מכנסיו ונשכב על א' והחדיר את איבר מינו אל תוך איבר מינה, למרות התנגדותה הברורה. רק לאחר שעבר זמן מה, קצב הפסיק את מעשיו.

חודשיים לאחר מכן, קצב זימן את א' לפגישה עמו במלון "פלאזה" בירושלים, בתואנה כי עליהם לעבור ביחד על חומרים הקשורים לעבודת המשרד. עם הגעתה למלון, ביקש קצב מא' לעלות לחדרו. עם הגעתה לחדר, קצב הדף אותה על המיטה ופשט את מכנסיה ותחתוניה למרות התנגדותה, קצב החדיר את איבר מינו לאיבר מינה, תוך שהוא מנסה להרגיע אותה ואמר: "תירגעי, את תיהני".

במרוצת הזמן, לאחר שקצב הבחין כי א' מסתייגת ממנו ואינה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין, הוא החל להתנכל לה וליטול ממנה סמכויות מקצועיות במשרד. א' אף פוטרה בפברואר 1999, בעקבות העימותים בינה לבין קצב.

בנוגע לא' מבית הנשיא, צוין בכתב האישום כי במהלך עבודתה בבית הנשיא בין החודשים מאי עד נובמבר 2003 כראש לשכתו, קצב נהג ללוות את א' לכיוון הדלת ובמספר הזדמנויות הוא חיבק אותה חיבוק ממושך תוך שהוא הצמיד אותה לגופו. לפי כתב האישום, קצב המשיך לחבק את א' גם לאחר שביקשה ממנו להפסיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קצב התעניין אם יש למתלוננת חבר

בנוגע לל' מבית הנשיא, צוין בכתב האישום כי בסוף שנת 2005, היא סייעה בארגון מסיבת יום הולדתו של קצב. במהלך פגישות העבודה בין השניים קצב העיר בפני ל' כי היא "נראית יפה" והתעניין אם יש לה חבר. ל' לא השיבה להערותיו של קצב.

בתאריך 25 לדצמבר 2005, קצב אמר לל' כי "מגיע לו חיבוק ליומולדת" ולאחר מכן התקרב אליה וחיבק אותך ממושכות. כשעשה זאת, הוא הצמיד את גופו לגופה וניסה להריח את צווארה.

תשעה חודשים לאחר מכן, ל' מסרה עדות במשטרה נגד קצב. מספר ימים לאחר מכן, זימן קצב את ל' ללשכתו ושאל אותה על חקירתה במשטרה. באותה הזדמנות, קצב ניסה להשפיע על עדותה של ל' ואמר כי נישק אותה "רק כהכרת תודה על עבודתה הקשה.

בין העדים אותם תזמן התביעה, נמנים ראש אגף החקירות במשטרה ניצב יואב סגלוביץ, העיתונאים אילנה דיין, רון בן ישי ושלום ירושלמי וח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה).

במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר בקריית מלאכי, ובה היה אמור קצב להציג עובדות חדשות בנוגע להאשמות נגדו, תקף הנשיא לשעבר את היועץ המשפטי לממשלה. קצב אמר אז כי "חבל התלייה שלי הוא חבל ההצלה של מזוז". קצב אף הוסיף כי "המשטרה, הפרקליטות והעיתונאים שפכו את דמי".

קצב הוסיף והשתלח ביועמ"ש ואמר כי "לא אני ביקשתי את עסקת הטיעון. לא היתה לי ברירה אלא להסכים לעסקת הטיעון. מני מזוז היה זקוק לעסקה כדי להציל את כבודו. הוא לא חשב לרגע שיש מישהו שיעיז ללכת עם האמת שלו עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully