וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב: "חבל התלייה שלי הוא חבל ההצלה של מזוז"

רמי שני

12.3.2009 / 19:09

נשיא המדינה לשעבר, המואשם באונס ומעשים מגונים, תקף בחריפות את מוסד הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. "אני מרוסק וכואב"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

נשיא המדינה לשעבר משה קצב תקף אתמול (חמישי) בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ואת מוסד הפרקליטות. במסיבת עיתונאים שכינס קצב במרכז הקהילתי בקריית מלאכי, בעקבות ההחלטה בתחילת השבוע להאשימו באונס ובמעשים מגונים, אמר כי "אני עומד לפניכם מרוסק וכואב, אך נחוש. אני לא נכנע, אני נחוש לא להרים ידיים ולהילחם על חשיפת האמת".

לדבריו, "אני יכול להסתכל על כל אזרח ואזרח ולומר כי במשך 40 שנה פעלתי בממלכתיות ויושר. עד לפרוץ הפרשה היו לי שנים מוצלחות כנשיא המדינה. אני בטוח שההיסטוריה תשפוט אותי לטובה. במשך כמעט שלוש שנים אזרחי ישראל צופים במשפט רחוב, משפט שדה חסר תקדים". קצב הוסיף, כי "במשך 3 שנים חצו היועץ המשפטי והפרקליטות כל קו אדום. הם רמסו את כבוד משפחתי במטרה להגיע למטרה שהם סימנו מראש, דמי הפך הפקר. הכוח עיוור את עיניהם".

"שפכו את דמי"

דבריו של הנשיא לשעבר כללו מתקפה אישית חריפה נגד מני מזוז: "המשטרה, הפרקליטות והעיתונאים שפכו את דמי ולי אסור להגיב, להסביר ולהתגונן. דברי הערב הם תשובה לראיונות רבים של היועמ"ש, לשיחות שקיים, והם תגובה לראיונות של המשטרה לתקשורת".

"הבטחתי שאלחם ולכן לא התאבדתי, אבל חבל התלייה שלי הוא חבל ההצלה של מני מזוז. במשך שלוש שנים הסתירו מהציבור מסמכים שמוכיחים את חפותי. היועמ"ש ביקש צו איסור פרסום על מסמך שבו הוא קובע כי יש עדויות שקריות נגדי", אמר קצב. "כאשר התברר למני מזוז כי העדה המרכזית שלו שיקרה בפרשה, רק אז הוא הסכים לעסקת הטיעון. לא אני ביקשתי את עסקת הטיעון. לא היתה לי ברירה אלא להסכים לעסקת הטיעון. מני מזוז היה זקוק לעסקה כדי להציל את כבודו. הוא לא חשב לרגע שיש מישהו שיעיז ללכת עם האמת שלו עד הסוף".

בנאום שנמשך למעלה משעתיים שבמהלכו נסדק קולו של הנשיא לשעבר מספר פעמים הוסיף קצב כי הוא "חושש מאוד שהרבה אזרחים יאמרו בעקבות הפרשה הזו שעדיף לשלם את דמי הסחיטה ומלבד לא לעבור את מסע הייסורים שאני עברתי. רבים אמרו לי שעדיף היה לי לו הייתי משלם את מאתיים אלף הדולרים וגומר את העסק, אבל אז לא הייתי ממלא את תפקידי בצורה ממלכתית".

במהלך הדברים פרץ עימות של הנשיא לשעבר משה קצב, כאשר דבריו נקטעו על ידי העיתונאים שלום ירושלמי ורינו צרור מ"מעריב", לאחר שתקף את התקשורת ובמיוחד את הדיווח נגדו בעיתון. שני העיתונאים ביקשו להגיב על הדברים והוצאו מהאולם שבו התקיימה מסיבת העיתונאים.

דובר משרד המשפטים משה כהן אמר בתגובה לנאומו של הנשיא לשעבר משה קצב, כי "הנאום רצוף כולו טענות כזב ועובדות מסולפות ומשוללות יסוד, תוך מסע הכפשה אישי וחסר מעצורים נגד היועץ המשפטי וראשי מערכת אכיפת החוק בישראל".

"בניגוד לקצב, ננהל התיק בביהמ"ש"

בתגובה לטענות עורכי דינו של הנשיא לשעבר משה קצב שהושמעו מוקדם יותר היום בדבר הדלפת חומרים מתיק החקירה נגדו לתקשורת, האשים היום עו"ד רז נזרי, עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה, את פרקליטיו של קצב בניהול "מערכה יחצ"נית מתוזמנת וחסרת מעצורים, רווית טענות כזב, עובדות מסולפות והשמצות אישיות ופרועות". לדבריו, "המערכה נועדה ליצור דה-לגיטימציה של מערכת אכיפת חוק ולסכל ניהול תקין של ההליכים".

מוקדם יותר אמרו גורמים בפרקליטות כי "בניגוד לקצב, אנו מתכוונים לנהל את התיק בבית המשפט ולא להשתמש באמצעים מניפולטיביים ושקריים". לדבריהם, "עצם הניסיון של קצב להשתלח בשלטון החוק מעיד על חולשת טיעוניו המשפטיים".

בתחילת השבוע החליט היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז להגיש כתב אישום נגד נשיא המדינה לשעבר משה קצב. על פי הודעת היועץ המשפטי, כתב האישום יכלול אישומים בגין עבירות מין במספר עובדות שעבדו בכפיפות אליו כשר התיירות וכנשיא המדינה, לרבות עבירות אינוס ומעשה מגונה בכוח בנוגע לא' ממשרד התיירות, וכן עבירות שיבוש הליכי משפט.

מהפרקליטות נמסר, כי "ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ופרקליט המדינה משה לדור, הגיעו למסקנה, כי יש לתת אמון בגרסת המתלוננות וכי קיימת בתיק תשתית ראייתית מספיקה המבססת הגשת כתב אישום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully