וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי העבודה נגד ברק: "רק אופוזיציה"

פנחס וולף

5.3.2009 / 19:10

בכירי המפלגה ניצלו את כנס ראשי המחוזות כדי להתייצב נגד מגעיו של היו"ר ברק עם נתניהו. ח"כ פינס: "לא נהיה עלה תאנה לממשלה ימנית קיצונית"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: נעמה דרור)

"אופוזיציה זה לא משאת נפש אך זו התוצאה של בחירות", כך אמר הערב (חמישי) ח"כ אופיר פינס בכנס של מטה הקיבוצים וראשי מחוזות במפלגת העבודה ברמת אפעל. לדבריו, "כשאני רואה עכשיו את הזיג זג הגדול, אני מתמלא עצב וצער כי אני מתחיל להרגיש שהלקח הכי חשוב והכי מכריע שחשבתי שסוף סוף הופנם – הלקח שלא לזחול לממשלה הולך לאיבוד".

פינס הוסיף כי העבודה יכולה להיות אלטרנטיבה שלטונית לימין. "למה אנחנו כל פעם מתווכחים על משהו שהוא אלמנטרי ובסיסי. כשמנצחים, הולכים לממשלה. כשמפסידים – הולכים לאופוזיציה. למה זה כל כך מורכב. נורא פשוט - זה כיתה א', לא אוניברסיטה", אמר פינס.

פינס התייחס גם להרכב הקואליציה המסתמנת של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "חשבתם מי יהיה הקבינט? כצל'ה? נהיה עלה תאנה לממשלה ימנית קיצונית. על מה דובר? עזבתי את הממשלה הקודמת כשליברמן נכנס אליה. ליברמן, שנכנס אז, הוא ילד קטן ליד מה שהוא היום מכל הבחינות. אנחנו צריכים לומר לנתניהו: אם אתה תיתן יד לכל החבורה הזו, נעשה לך את המוות באופוזיציה, נכון עם קדימה. נכון זה לא יהיה קל, אנחנו קטנים. אבל אנחנו נחזור כי נוכיח כי אין תחליף למפלגת העבודה".

"קרב על הכבוד האבוד"

גם חבר הכנסת איתן כבל הביע התנגדות לכניסה לקואליציה. "אתם חושבים שיש פה חברים שלא רוצים להיות שרים? גם אנחנו רוצים להתקדם, להיות מנהיגים, אך אנחנו כל הזמן על דרך שקוברת אותנו. היה לנו סיכוי קטן אחרי וינוגרד לעשות דברים אחרים. היו חברים שזעקו וצעקו. הפעם הזאת אני מביט בכם ואומר באופן שלא ניתן לפרשנות: הפעם, רק אופוזיציה. זה קרב על מעט מהכבוד האבוד שנותר בנו", אמר כבל.

חברי כנסת נוספים שנכחו בכנס כגון יולי תמיר ושלי יחימוביץ' הביעו את תמיכתם בישיבה באופוזיציה והשר יצחק הרצוג שלח אף הוא מכתב המביע עמדה זו.

בתחילת השבוע קרא ברק ליו"ר קדימה ציפי לבני להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. בפגישה אקראית בין השניים בכנסת אמר ברק ללבני כי נתניהו עתיד להתגמש בעמדותיו. קודם לכן, נועד ברק עם נתניהו ושוחח עמו על הצטרפותו לממשלת אחדות רחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully