וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "הפיגוע - תגובה להרס הבתים"

פנחס וולף

5.3.2009 / 15:53

בכיר בארגון בירך על הפיגוע: "תגובה טבעית להרס הבתים במזרח העיר ולרצח בעזה". אורלב: "הפיגועים יימשכו אם לא יהרסו בתי מחבלים"

(צילום: רויטרס, קריינות: רועי כ"ץ, עריכה: ענת ברק ורן צימט)

בכיר חמאס מוניר אל מסרי בירך היום (חמישי) על פיגוע הטרקטור שאירע מוקדם יותר בירושלים. "זוהי תגובה טבעית להרס של בתים במזרח ירושלים ולתוקפנות של ישראל ברצועת עזה". לדבריו, "ישראל אחראית לפגיעה בפלסטינים במזרח ירושלים ולרצח ההמונים בעזה". שני שוטרים, שהיו ברכב בו פגע הטרקטורון, נפצעו באורח קל. המחבל נורה על ידי שוטר ומתנדב מיחידת התיירות של מחוז ירושלים ומת מפצעיו בדרך לבית החולים.

בימין מיהרו לקרוא להרוס את בית משפחתו של המחבל:
ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי - מפד"ל החדשה) אמר כי "קיים חשש כבד שכל עוד בתי מחבלים עומדים על תילם ומשפחותיהם לא מגורשות מישראל, מחבלים ימשיכו לנסות לפגע ולהפוך רכבים באמצעות דחפורים בחוצות ירושלים".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה לשר הביטחון וליועץ המשפטי לממשלה בתביעה להרוס מיד את בתי שני המחבלים מפיגועי הטרקטור הקודמים בירושלים. "אזלת היד של מערכת הביטחון והמשפט פוגעות אנושות בהרתעת המחבל הבא", אמר מנכ"ל הפורום נחי אייל.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת קרא לממשלה לאשר "החמרה מסיבית של הענישה נגד מפגעים ושולחיהם". לדבריו, "המדיניות מול אלו הרוצים לפגוע בנו צריכה לשלב ענישה חמורה ליצירת הרתעה אפקטיבית, נטרול מהיר של המפגעים וחזרה מהירה לשגרה ככל הניתן. רק כך נקטין את הסיכוי לפיגועים בעתיד"

יושב ראש האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ קרא לשר הביטחון אהוד ברק "להוכיח לטרוריסטים ולכל העולם לפחות בימיו האחרונים כשר ביטחון כי אי אפשר להמשיך לדרוס אותנו". "העייפות של ממשלת לבני ברק גידלה מחבלים סדרתיים שדורסים ביחד עם קורבנותיהם גם את דגל המדינה, את ההרתעה ואת כבודם של מנהיגיה. אני קורא לברק לגרש לאלתר את משפחת המחבל הדורס ולהרוס לאלתר את ביתו".

מנגד, ח"כ אילן גילאון אמר כי "חשוב לזכור שהפיתרון הכולל שעשוי להפסיק פעולות כאלה בעתיד הוא חידוש תהליך השלום".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אתמול במהלך ביקורה בישראל כי הרס בתים במזרח ירושלים "אינו מועיל ואינו עומד בקנה אחד עם ההתחייבויות שנטלה על עצמה כשקיבלה את מפת הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully