וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: לא מחויבים להסכם ישראל- ארה"ב

שר החוץ המצרי אמר כי ארצו לא מחוייבת להסכם הישראלי-אמריקאי על הפסקת הברחות הנשק. היום יצביע הקבינט על הפסקת האש

(באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: נעמה דרור)

יממה לאחר חתימת הסכם ההבנות למניעת הברחות נשק לעזה, שנחתם בין ישראל לארצות הברית, מודיע היום (שבת) שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט, כי ארצו כלל לא מחויבת להסכם. " איננו מחויבים להסכם הישראלי-אמריקאי על הפסקת הברחות הנשק לרצועת עזה" אמר אל - רייט לכתבים.

במסגרת ההסכם למניעת הברחות נשק לעזה, תפעל ארה"ב למנוע מאירן לספק נשק לחמאס. כך הודיעו אתמול מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליסה רייס ושרת החוץ, ציפי לבני במסיבת עיתונאים משותפת. השתיים חתמו על הסכם שמטרתו לעצור את הברחת הנשק אל תוך רצועת עזה.

בנאומה במעמד החתימה על ההסכם, הטילה רייס את האחריות למצב הלחימה ברצועת עזה על חמאס, רייס הדגישה את מחויבות ארצות הברית לביטחונה של ישראל. "ישראל וארה"ב תמיד יהיו חברות. אנו חולקים ערכים ושאיפה לשלום וחירות", אמרה רייס. לבני הדגישה גם היא בנאומה את אחריות חמאס למצב בעזה וטענה כי הברחות הנשק לרצועה הם אלו שהובילו להסלמה בעזה. לדברי לבני, ההסכם נועד לסייע למצרים לפקח על הברחות הנשק לתוך הרצועה בסיוע של גורמים בינלאומיים. השתיים לא ציינו באילו אמצעים בדיוק תפעל ארה"ב כדי למנוע את הברחות הנשק לרצועה.

גם דובר מחלקת המדינה האמריקאי, שון מקורמאק, לא סיפק פרטים בדבר אילו משאבים תקצה ארה"ב לישראל במסגרת העסקה. "הרעיון הבסיסי הוא להבטיח שחמאס לא יהיה מסוגל לקבל אספקה מחודשת דרך האוויר הים או היבשה", אמר. עוד אמר מקורמאק שחיילי צבא ארה"ב אינם צפויים להיות מוצבים בעזה או מצרים.

הקבינט המדיני-ביטחוני עתיד להתכנס היום בשעות הערב כדי להצביע על מתווה שיאפשר את סיום הלחימה ברצועת עזה באופן חד-צדדי. ישראל החליטה כי המבצע יופסק חד-צדדית בלבד ותוך תמיכה של שני הסכמים עם ארה"ב ומצרים ולא באמצעות הסדרה עם חמאס, נוסח הסכם הרגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully