וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט הביע צער על הפגיעה באונר”א

יהושע בריינר ופנחס וולף

15.1.2009 / 16:47

ראש הממשלה נועד עם מזכ"ל האו"ם והביע צער על הפגיעה במשרדי הארגון: "אירוע עצוב". ברק: ”חמאס יורה על חיילים מתוך מתקני או”ם”

נעם כהן

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה אהוד אולמרט התנצל היום (חמישי) בפני מזכ"ל האו"ם באן קי מון על הפגיעה במתקן אונר"א ברצועת עזה. "זהו אירוע עצוב ואני מצטער על כך", אמר אולמרט לבאן בפגישה שנערכה בין השניים בירושלים. אולמרט הוסיף כי "הכוחות הישראלים הותקפו ולכן התגובה היתה חריפה". לדבריו, "אנחנו לא רוצים שאירוע כזה יקרה, אבל חמאס תקף מתוך אונר"א בזמן שהיה מסדרון הומניטרי".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס מוקדם יותר לפגיעה במתקן אונר"א. "חמאס משתמש באזרחים פלסטינים כמגן חי ויורה לעבר חיילי צה"ל בצמידות למתקני או"ם", אמר ברק בפגשיה עם מזכ"ל האו"ם. ברק הבהיר כי "חיילי צה"ל מגיבים ויגיבו לכל ניסיון פגיעה בהם מתוך הגנה עצמית. צה"ל ימשיך לפעול כשהוא עושה ככל יכולתו למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ויאפשר את הסיוע הנדרש לארגוני האו"ם בפעילות הומניטרית".

מוקדם יותר גינה באן את תקיפת בניין אונר"א ברצועה וקרא להפסקת אש מיידית. "מספר ההרוגים ברצועת עזה הגיע לנקודה בלתי נסבלת", אמר באן. לדבריו, "האבחנה שלי היא שיש אלמנטים שיובילו קרוב לוודאי להפסקת אש, אבל זה תלוי ברצון המדיני של הצדדים".

יו"ר ש"ס השר אלי ישי תקף בחריפות את באן וגינה את דבריו. "ניתן היה לקבל את עצת מזכ"ל האו"ם, לו הוא היה מבלה מספר ימים בשדרות וסביבותיה ולא מדקלם דף מסרים שיצא מבית מדרשו של הניה", אמר ישי. לדבריו, "לא ניכנע ללחץ העולמי, כל רגיעה צבאית שתפנה מקום למהלך מדיני תהיה רק לתועלת קידום אינטרס ישראלי ולא תחת השפעה עולמית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully