וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עומד מאחורי ירי הקטיושות לעבר הגליל?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.1.2009 / 9:57

בישראל ובלבנון מעריכים כי לא ארגון חיזבאללה הוא שביצע את ירי הקטיושות לנהריה, אלא ארגון פלסטיני שירה בתגובה על המבצע בעזה

בדומה לצה"ל, גם בלבנון מעריכים כי מי שעומד מאחורי ירי הקטיושות לעבר ישראל הוא ארגון פלסטיני בלבנון ואינו ארגון חיזבאללה. עד כה טרם נטל אף גוף אחריות לירי הקטיושות אולם ארגון חמאס היושב בלבנון הכחיש את מעורבותו בירי. "איננו יודעים מי ירה", מסר דובר חמאס בלבנון, "חמאס פועל צבאית רק בתוך פלסטין". עד כה, חיזבאללה טרם הגיב.

לצד זאת, הודיע ארגונו של אחמד ג'יבריל כי הוא אינו מאשר ואינו מכחיש את מעורבותו בירי. בכיר בארגון 'החזית העממית - המפקדה הכללית' אמר לרשת אל-ג'זירה כי הוא אינו מכחיש ואינו מאשר כי ארגונו עומד מאחורי ירי הקטיושות לעבר ישראל. לדבריו, לאור "פשעיה" של ישראל ברצועת עזה, "אין לה שום זכות לשאול מי עומד מאחורי ירי הקטיושות".

בעבר שמר הארגון על עמימות לאחר שנורו קטיושות לעבר ישראל. לפי הערכות ישראליות, הארגון עומד מאחורי ירי הקטיושות לעבר העיירה שלומי ביום העצמאות בשנת 2005. הארגון הקטן, שבסיסיו ממוקמים בלבנון ובסוריה, זוכה לתמיכה סורית. פעילי הארגון פועלים גם ברצועת עזה ולעיתים אף נוטלים אחריות לירי רקטות לעבר הנגב המערבי. ג'יבריל עצמו פרסם הודעה לפני מספר ימים בה אמר כי "המערכה הקרקעית בעזה תוביל לפתיחת חזיתות נוספות".

בימים האחרונים דווח בתקשורת הערבית כי חיזבאללה אינו מתכוון לפתוח חזית שנייה מול ישראל. מזכ"ל הארגון חסן נסראללה רמז כי ארגונו אינו מתכוון ליזום ירי נגד ישראל אלא להגיב במקרה שישראל תנסה לבצע מתקפה נגד לבנון. בנאומו מאתמול אמר נסראללה כי אם ישראל תתקוף את לבנון, היא תגלה שמלחמת לבנון "היתה פיקניק לעומת מה שמצפה לה כעת".

לפני שבועיים מצא צבא לבנון שמונה טילי קטיושה שכוונו לעבר ישראל. לפי הדיווחים, לקטיושות הוצמדו שעוני עצר שהופעלו והיו אמורים לשגר את הטילים ב-22:00 בלילה. לאחר מציאתם הודיעו כוח יוניפי"ל וצבא לבנון כי הם מתגברים את כוחותיהם באזור דרום לבנון. במערכת הביטחון העריכו גם באירוע זה כי הקטיושות שייכות לארגונים פלסטינים הפועלים בדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully