וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יורה ארטילריה, 20 נהרגו בתקיפת חיה"א

יהושע בריינר וניר יהב

3.1.2009 / 19:20

חיל האוויר תקף מעל 40 יעדים ברצועה, בהם מסגד בצפון הרצועה. למעלה מ-20 נפצעו. לראשונה מאז תחילת המבצע פתח צה”ל בירי תותחים לעבר עזה. בתגובה ירו הפלסטינים אש מקלעים לעבר מסוקים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

הפלסטינים מדווחים כי 16 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-20 נפצעו בתקיפת מסגד איברהים אל-מקאדמה בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. גורם צבאי מאשר כי צה"ל תקף סמוך למסגד, לאחר שזוהה כי התבצע ממנו ירי אל עבר ישראל. לדברי הגורם הצבאי, בתקיפה לא נפגע המסגד עצמו, אלא רכב שהסיע תחמושת. בתוך כך, צה"ל ירה פצצות תאורה בשמי רצועת עזה. במקביל חיל האוויר הפיץ כרוזים הקוראים לתושבי צפון הרצועה לפנות את בתיהם.

כמו כן, ארבעה פלסטינים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר ברפיח. בנוסף מדווחים המקורות כי חיל האוויר תקף את משרדי העיתון "א-רסאלה" המזוהה עם חמאס בשכונת א-נסר במערב העיר עזה. מאז הבוקר נהרגו 33 פלסטינים בתקיפות של חיל האוויר בעזה.

מוקדם יותר מסרו מקורות פלסטינים כי סוללות ארטילריה של צה"ל החלו בירי מסיבי לעבר בית חנון שבצפון רצועת עזה. עדי הראייה הוסיפו כי הירי גרם לפיצוצים חזקים ברצועה, אולם עד כה לא דווח על נפגעים. גורם צבאי אישר כי צה"ל ירה פגזים לעבר מספר יעדים ברצועת עזה. לדבריו, הירי היה אל עבר שטחים פתוחים ומרחבי שיגור ברחבי הרצועה. זו הפעם הראשונה מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה" שצה"ל עושה שימוש בירי ארטילריה לעבר רצועת עזה. צה"ל לא עשה שימוש בירי כזה מאז 2006, אז פגע פגז במחנה הפליטים בבית חנון וגרם למותם של 16 פלסטינים.

השימוש בירי ארטילריה מהווה הרחבה משמעותית של פעילות צה"ל והפעם הראשונה מאז תחילת המבצע שצה"ל נעזר בכוחות היבשה. בדובר צה"ל סירבו להתייחס לדיווח ומסרו כי "צה"ל ממשיך בפעילות המבצעית ברצועת עזה".

חיל האוויר תקף 45 מטרות

בתוך כך, מאז הבוקר כלי טיס של חיל האוויר תקפו 45 מטרות ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר תקף מטרות בשכונת זייתון שבעזה וכן יעדים בצפון הרצועה. בנוסף, ספינות של חיל הים תקפו מטרות לאורך החוף. קודם לכן תקף חיל האוויר את בית הספר האמריקאי בצפון העיר עזה, דבר שהוביל להריסתו המוחלטת ולמותו של השומר במקום. בנוסף, חוסל בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו זכריא אל-ג'מאל, בביתו במזרח עזה.

מקורות פלסטינים דיווחו, כי בתקיפת צה"ל בחאן יונס שבדרום הרצועה נהרג אזרח פלסטיני. בנוסף, תקף חיל האוויר מכונית בחאן יונס שבדרום הרצועה. בתקיפה נהרגו שני פעילים בזרוע הצבאית של חמאס - שאדי א-שורבג'י ומחמוד מערוף. מוקדם יותר דווח כי שניים מהפצועים הפלסטינים שהועברו להמשך טיפול בבית חולים במצרים מתו מפצעיהם. בכך עולה מספר ההרוגים הפלסטינים בפעולת צה"ל ל-463. מספר הפצועים לפי שעה הוא 2,300.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully