וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף למיליון אזרחים: הישארו במרחב מוגן

יהושע בריינר ונעמה טלמור

31.12.2008 / 14:19

חמישה מטחי קסאם נורו מהבוקר לעבר באר שבע, אשקלון, אשדוד, שדרות ויישובי שער הנגב. אישה נפצעה קל באשקלון, בית ספר נפגע בב”ש. עשרות לקו בחרדה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ויוסף בדלוב. עריכת וידאו: ענת ברק)

פיקוד העורף הוציא היום (רביעי) הנחיות חדשות לתושבי באר שבע לנוכח נפילת הרקטות בעיר. בכך נכנסו כמיליון אזרחים תחת איום הרקטות. על פי ההנחיות, חל איסור על התכנסויות, התקהלויות וקיום אירועים המוניים בעיר,. יש להימנע ככל הניתן משהייה מחוץ למבנים ולהישאר בקרבת מרחב מוגן. בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן. פיקוד העורף החליט כי גם מחר לא יתקיימו לימודים ביישובי הדרום. כמו כן הורה פיקוד העורף שלא לקיים מסיבות סילבסטר ביישובים המרוחקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה.

משעות הבוקר נורו כ-46 רקטות לעבר ישראל. מטח של חמש רקטות נורה לעבר באר שבע, ושש רקטות נוספות נורו לעבר אופקים. אחת הרקטות פגעה בבית ספר ריק בבאר שבע. לא היו נפגעים אך נזק נגרם למבנה. 21 בני אדם לקו בחרדה וחמישה נפצעו קל בעת שניסו לתפוס מחסה. שלוש רקטות נפללו באשקלון, שתי רקטות נוספות נפלו באשדוד, שתיים בשדרות, אחת בקרית מלאכי ושלוש בנתיבות.

אישה נפצעה באורח קל ברגלה וכמה לקו בחרדה מנפילת הרקטות באשקלון. רקטות נפלו גם במועצה האזורית שער. אחת הרקטות נפלה בסמול לבית וגרמה לנזק. רקטות נפלו בנוסף במועצה האזורית שדות נגב, במועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית אשכול.

תושב אשקלון אור כהן היה עד ראייה לאירוע: "בסך הכל הלכנו לקנות דברים במכולת. ישבנו על הספסל כשלפתע הייתה אזעקה. שמענו פיצוץ וכל האזור היה מלא עשן. אנשים יצאו מהמכוניות כשכל המתכות מחוררות".

במטח נוסף נפלו שלוש רקטות באזור קרית מלאכי ובאזור יבנה. בנוסף נפלה רקטת קסאם במועצה האזורית אשכול ופגעה במבנה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למבנה.

אחת הרקטות, שנפלה ממזרח לבאר שבע, הגיעה לטווח הרחוק ביותר אליו הגיעה רקטה שירו הפלסטינים עד כה. במטח הרקטות הראשון סמוך ל-08:00 בבוקר לא הופעלה אזעקה.

מפיקוד העורף נמסר כי תושבי באר שבע, עומר וחצרים מתבקשים להישאר בסביבת מרחבים מוגנים. בכך כ-250 אלף בני אדם נוספים יאלצו לשהות בקרבת מרחב מוגן. כמו כן, יישובים בדואים רבים, שאין בהם מיגון, נכנסו לטווח הרקטות.

מוסדות החינוך בבאר שבע ובקיבוץ חצרים לא יפתחו הבוקר. כמו כן, לא יתקיימו לימודים בחצרים ובכל היישובים בטווח של 30 ק"מ מרצועת עזה. הלימודים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע התחדשו בצהרים הלימודים, לאחר שבבוקר הוחלט כי הלימודים לא יתקיימו.

אתמול נפצעו שני בני אדם באורח קל מפגיעת רקטות באשקלון ובשדרות. בנוסף, 34 בני אדם לקו בחרדה כשרקטה פגעה בגן ילדים ריק בבאר שבע. כמו כן נפלו רקטות באופקים, אשדוד, המועצה האזורית שער הנגב, שדרות, נתיבות, המועצה האזורית אשכול, ליד רהט ובאזור באר טוביה.

עדכון ראשון: 08:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully