וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

43 קסאמים ופצמ"רים נורו בסוף השבוע

יהושע בריינר וניר יהב

21.12.2008 / 8:06

לא היו נפגעים אבל נזק נגרם למספר מבנים. צה"ל תקף ברצועה והרג פעיל של הג'יהאד האיסלמי. "לישראל אין כוונה להגביר את הלהבות"

במהלך סוף השבוע נורו 43 רקטות קסאם ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה והנגב המערבי. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למספר מבנים. בין השאר, פצצת מרגמה התפוצצה במועדון נוער בקיבוץ בשטח המועצה. המועדון היה ריק ולא היו נפגעים, אולם נזק נגרם למבנה.

בתוך כך, הפלסטינים דיווחו על חמוש שנהרג בתקיפת חיל האוויר בצפון רצועת עזה. מקורות פלסטינים מסרו כי ההרוג בתקיפת צה"ל הוא עלי חג'ארי, פעיל בזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא. עדי ראייה דיווחו כי צה"ל שיגר שני טילים לעבר חוליית חמושים בצפון בית להייה וכתוצאה מכך נהרג הפעיל ונפצעו שניים נוספים. לפי הדיווח, צה"ל שיגר טיל נוסף לאחר מכן אולם איש לא נפגע. בצה"ל אישרו כי הבוקר נערכה תקיפה.

האירועים בעוטף עזה תואמים את הערכות מערכת הביטחון שהושמעו בימים שלפני סיום הרגיעה. לפי הערכות, הפלסטינים ימשיכו בדפוס הפעילות של השבוע האחרון ולא יגבירו באופן משמעותי את הירי אל עבר יישובי עוטף עזה. יחד עם זאת, הפגיעה אתמול בפעיל הג'יהאד האיסלמי היא עליית מדרגה בתקיפות צה"ל השבוע, שרובן כוונו כנגד משגרי קסאם ומתקנים של חמאס, ולא אל עבר חוליות המשגרים עצמם.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי "כל הסלמה ביישובי עוטף עזה תהיה על אחריות חמאס בלבד. לישראל אין כוונה להגביר את הלהבות, אבל צה"ל ימשיך לבצע את מלאכתו על מנת למגר את הירי".

בחמאס הודיעו כי בכוונתם להגיב למתקפות הישראליות. "העם הפלסטיני לא יהיה היחידי שישלם את מחיר הפשעים של כוחות הכיבוש", אמר דובר הארגון פאוזי ברהום, "על כל הגוזלים הציוניים לשלם את מחיר האיוולת של ממשלתם". לדבריו, הסלמת המתקפות הישראליות מדגישה את הצורך שחמאס יפעל בהתאם ויגן על העם הפלסטיני.

ברהום קרא לשאר הפלגים החמושים הפלסטינים להגיב על מתקפותיה של ישראל "בכל הכוח והתקיפות". לדבריו, "לא נוכל לקבל את העובדה שעמנו סובל מתחת למצור ושהישראלים חיים בביטחון ובשלווה". ברהום הביע תקווה כי הקהילה הבינלאומית תתערב על מנת "לעצור את מעשי הטבח בנשים, זקנים וחולים ברצועת עזה".

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליסה רייס הזהירה את חמאס מפני הפסקת הרגיעה ברצועת עזה. לדבריה, חידוש מעשי האלימות לא יסייע לתושבי עזה ולאינטרסים של העם הפלסטיני ועלול לגרום להם "צער רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully