וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בקדימה הסתיימו ללא תקלות

פנחס וולף

18.12.2008 / 1:25

אחרי הכישלון בעבודה והשיבושים בליכוד מפלגת קדימה הצליחה הלילה לסיים את הפריימריז ללא תקלות מחשבים. שיעור ההצבעה הגיע ל-44%, שהם 35,124 מצביעים

אבי כהן

(צילום: אבי כהן וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק ואיילת שולמן)

בקדימה הצליחו הלילה לסיים יום פריימריז ללא תקלות מחשבים. בניגוד למפלגת העבודה שם קרסו המחשבים והפריימריז, ובליכוד שם היו שיבושים רבים במכונות ההצבעה, בקדימה רשמו הצלחה בפריימריז לפחות בכל מה שקשור להיבט הטכנולוגי.

ההצבעה בפריימריז הסתיימה הלילה (חמישי) בשעה 24:30, הקלפיות הממוחשבות ננעלו ושיעור ההצבעה הגיע ל-44.09% מ-80 אלף המתפקדים, שהם 35,124 מצביעים. גורם במפלגה אמר לוואלה! חדשות, כי אחוזי ההצבעה אינם מאכזבים. לדבריו, "במספר המצביעים עברנו את מפלגת העבודה, ואחוזי ההצבעה לא יפחתו מאלה של הליכוד".

ההצבעה בפריימריז התנהלה ב-600 עמדות הצבעה ממוחשבות, ב-95 אתרים שונים ברחבי הארץ. המצביעים נדרשו לסמן על מסך המחשב 18-22 שמות מבין 75 מועמדים. באתרי ההצבעה מוקמו 174 ועדות קלפי שבראשן ישבו עורכי דין שהם ובני משפחותיהם שאינם חברים בקדימה.

יו"ר קדימה ציפי לבני הצביעה בקלפי הסמוכה למקום מגוריה בצפון תל אביב, והצבעתה נמשכה דקה ו- 20 שניות בלבד. בתום הצבעתה אמרה לבני כי "היום אני אחת מאלה שיקבעו את רשימת קדימה, שאיתה נלך לבחירות, שאיתה ננצח ושאיתה נוביל. כל אחד מחברי קדימה רוצה לראות את הנבחרת הטובה ביותר בהנהגת המדינה וכך יהיה".

ועדת הבחירות של קדימה החליטה לקיים את ההצבעה הממוחשבת למרות הבעיות שנגרמו בפריימריז של מפלגות העבודה והליכוד. זאת, משום שהתברר כי ספירת הקולות בהצבעה ידנית תהיה מסובכת, עד כדי חשש לטעויות. עם זאת, הופקו לקחים מהפריימריז הקודמים: חברת "מל"ם", המספקת את המחשבים ואת התמיכה הטכנית, הוסיפה עמדות הצבעה נוספות ונציגיה שהו באתרים. בנוסף, דיילים סייעו למצביעים בתפעול המחשבים וחילקו עלוני הסברה בארבע שפות. כלקח נוסף, קדימה הקימה אתר פריימריז מיוחד בו הוצג סרטון המדגים את אופן ההצבעה. עד כה לא נרשמו תקלות טכניות במהלך ההצבעה הממוחשבת.

הדילים, המומלצים והחברים

אחד הדילים המרכזיים בפריימריז הוא של שר התחבורה שאול מופז שהתמודד לפני שלושה חודשים מול שרת החוץ ציפי לבני על ראשות המפלגה. מופז, המשוריין במקום השני, החליט לתגמל את נאמניו ולפרסם אותם ברשימת מומלצים. מספר שתיים בקדימה נחשב לחזק בשטח, ולכן לנאמניו סיכויים גבוהים להגיע למקום טוב ברשימה. בין המומלצים נמצאים חברי הכנסת שתמכו במופז וראשי המטות בתקופת התמודדותו מול לבני.

בתגובה, פורסם בתקשורת כי פעילי שטח של לבני החליטו לא להצביע עבור מומלצי מופז כדי לא להביא להתחזקותו. עם זאת, ממחנה לבני נמסר כי "אין אנו עוסקים ברשימות והעיסוק בזה אינו במקומו. לבני קוראת לכלל חברי קדימה לבוא, להצביע ולבחור באנשים הטובים ביותר שייצגו את קדימה, ללא קשר במי תמכו בבחירות לראשות המפלגה".

אם מופז יצליח לשדרג את נאמניו, הוא צפוי להתחזק משמעותית. כזכור, באותה זירה הייתה לו נחיתות משמעותית בהתמודדות לראשות קדימה, כאשר שישה חברים בלבד תמכו בו, לעומת 11 שתמכו בלבני.

מלבד מומלצי מופז, גם שר הקליטה אלי אפללו נחשב לחזק בשטח וככל הנראה ישובץ במקום גבוה. גם שר האוצר רוני בראון, יו"ר הכנסת דליה איציק וח"כ צחי הנגבי יתברגו ככל הנראה בצמרת הרשימה.

לסיועו של ח"כ יוחנן פלסנר, שכיהן כחבר כנסת במשך שנה אחת, יבואו חבריו מסיירת מטכ"ל שיאיישו את הקלפיות ברחבי הארץ וישמשו כרכזי אזורים. חיזוק נוסף לקראת הפריימריז קיבל פלסנר מהספורטאית יעל ארד. לדבריו, "אני גאה ונרגש לראות את החברים שמלווים אותי כבר שנים ארוכות מתגייסים בהתלהבות כזו ומקווה לעמוד בצפיות הגבוהות שהציבו לי".

ההערכה היא שבסופו של דבר מרבית חברי הסיעה שרצים גם לכנסת ה- 18 יגיעו למקומות ריאליים, משום ששישה מתוך 29 חברי הסיעה לא רצים ברשימת קדימה לכנסת. השאלה היא כמה מהכוכבים שהצטרפו למרוץ בחודש האחרון ישובצו במקומות הריאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully