וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בפ"ת: "ייתכן כי מדובר ברוצח מקצועי"

נתיב נחמני

14.12.2008 / 16:54

מומחה לזיהוי פלילי אומר כי ייתכן שהרצח בוצע על ידי רוצח שכיר, שביתור הגופה הוא סימן ההיכר שלו. המשטרה בודקת כיוונים נוספים

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

גופת גבר נמצאה היום (ראשון) כשהיא מבותרת לשניים ברחוב שפרינצק בפתח תקווה. צוותים של משטרה ומגן דוד אדום הגיעו למקום ומצאו באחת הדירות גופת אדם מכוסה בדם.

דקות לפני מציאת הגופה דיווחה למשטרה מנקה בבניין דירות סמוך ברחוב כ"ץ על חלקי גופה בתוך פח זבל של הבניין. "כשהגענו למקום מצאנו ראש אדם כרות בתוך שקית ניילון שנזרקה בפח האשפה", סיפר לוואלה! חדשות סגן ניצב אלון אריה, מפקד תחנת משטרת פתח תקווה. לדבריו, מיד לאחר מכן התקבל דיווח על גופת אדם מבותרת ברחוב הסמוך למקום בו נמצא הראש.

מפקד מרחב השרון, תנ"צ קובי כהן סיפר כי הדיווח על מציאת הגופה התקבל מחברתו של הנרצח. מחקירה ראשונית עולה כי בת הזוג הגיעה הבוקר לדירה לאחר שלא ביקרה בו במהלך סוף השבוע. לדבריה כשהגיע לדירה הדלת היתה פתוחה וכשנכנסה מצאה את גופת חברה מבותרת על מיטתו. "החוקרים מיד קישרו בין שני האירועים", סיכם כהן.

בשלב זה לא ניתן לפרט את הדרך בה הוא נרצח, אך כלי הרצח נמצא בזירה סמוך לגופה. במשטרה אומרים כי לא ידוע על סכסוכי עבר של הנרצח עם גורמים עבריינים, אך נודע כי לפני זמן מה הוצת רכבו של הנרצח - טרם ידוע על ידי מי.

על פי ממצאי הזירה, עולה החשד כי הרצח לא בוצע הבוקר אלא במהלך סוף השבוע. אחד השכנים בבניין סיפר לוואלה! חדשות, כי סמוך לשעה 11:00 שמע זעקות מכיוון הדירה ודקות לאחר מכן הגיעו למקום כוחות המשטרה. השכן סיפר עוד כי אינו מכיר את בני הזוג, אך לדבריו לאחרונה שמע צעקות מכיוון הדירה. "כמעט כל לילה אנחנו שומעים צרחות ומריבות בין בני הזוג", אמר. שכן אחר סיפר כי בערבים היה רואה את הנרצח מקיים שיחות טלפון מחוץ לביתו, במהלכן היה לרוב מרים את קולו בצעקות.

"למז"פ יש עבודה קשה"

"בשלב הראשון המשטרה לא תחפש מיד את המניע אלא את הראיות שיובילו לרוצח", אמר לוואלה! חדשות אבנר רוזנגרטן, לשעבר בכיר בזיהוי הפלילי (מז"פ) של המשטרה, שהקים את "המכון הפורנזי של ישראל" (שירותי מז"פ פרטיים). במהלך שנותיו במשטרה חקר רוזנגרטן זירות פשע רבות, בהן רצח תאיר ראדה וחנית קיקוס. לדבריו, ישנן מספר סיבות אפשריות שיניעו רוצח לכרות את ראשו של הקורבן. "הראש הוא המזהה הטוב ביותר של האדם. אם למשטרה אין את הדי.אן.איי של הנרצח או את טביעות האצבע שלו, קשה מאוד לזהות את הגופה", אמר.

רוזנגרטן הוסיף כי "ייתכן כי מדובר ברוצח עם 'תרבות' רצח מסוימת או בארגון שזה אחד מסימני ההיכר שלו. ייתכן שלא מדובר בעבודה של מקצוען אלא של אדם שכילה את זעמו על קורבנו, אך אפשרות זו פחות מתיישבת עם העובדה שהראש הושלך למקום אחר, אלא אם כן הרוצח התעשת לאחר הרצח וניסה להעלים ראיות".

לדברי רוזנגרטן, אנשי המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה ניצבים בפני זירה קשה במיוחד. "חלקה הראשון של העבודה חייב להתמקד בזירה ובניגוד לזירות רצח אופייניות - מדובר בזירה גדולה מאוד, כיוון שהיא מחולקת לשניים ובתוכה נכלל גם מסלול ההליכה של הרוצח, מהבית בו בוצע הרצח למקום השלכת הראש".

פרסום ראשון: 12:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully