וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור מצב זכויות האדם בשטחים ב-99 צעדים

עידן דורנר

9.12.2008 / 22:21

מועצת זכויות האדם של האו"ם קראה לישראל לאמץ את הצעדים, בהם הסרת המצור על עזה, כדי לשפר את מצב הפלסטינים

מועצת זכויות האדם של האו"ם קראה היום (שלישי) לישראל לנקוט בכמאה צעדים, החל מהסרת המצור על עזה ועד לשחרור עצירים ערבים. המועצה, המורכבת מנציגי 47 מדינות, אימצה את רשימת 99 הצעדים עליהם הומלץ בתום יומיים של בחינת מצב זכויות האדם בישראל.

שגריר ישראל במטה האו"ם בז'נבה אהרון לשנו-יער אמר בתגובה כי "ישראל נותרה מחוייבת לתיקון המצב באזורים הזקוקים לשיפור". לדבריו, הדיאלוג עם המועצה היה "חיובי ויעיל", והוא הודה למשלחות "שהכירו במצב המורכב באזורנו".

ישראל אמורה לדווח בחודש מרץ למועצה, כיצד בכוונתה לפעול בהתאם להמלצות. שכנותיה של ישראל האשימו אותה ביום חמישי האחרון בהפעלת אלימות שיטתית נגד הפלסטינים ברצועת עזה ובגדה המערבית. משלחות ממצרים, סוריה ואירן הביעו דאגה מגדר ההפרדה ההולכת ונבנית בגדה, מהמעצרים של נערים פלסטינים וממה שהם מכנים "התיישבות בלתי חוקית" בהתנחלויות.

המשלחת הישראלית טענה כי רצועת עזה הפכה לחממה לטרוריסטים ולשיגור רקטות אל ישראל. כזכור, למעלה מ-200 רקטות נורו אל ישראל מרצועת עזה בארבעת השבועות האחרונים. בתגובה הידקה ישראל את המצור על הרצועה.

נציגי ארה"ב לא נאמו בכנס, בו יש להם מעמד של משקיפים בלבד. ממשל בוש השעה את ההשתתפות האמריקאית בפורום בחודש יוני האחרון, תוך העברת ביקורת קשה על עבודתו.

המועצה קיימה שלושה דיונים בהם נבחן אופן הטיפול של ישראל בפלסטינים, מאז הוקמה בשנת 2006. ההמלצה האחרונה קוראת לישראל להזמין את כל חוקרי זכויות האדם של האו"ם להגיע ולבדוק מקרוב את המצב. ישראל התירה לשמונה חוקרים לבקר במדינה במהלך שלוש השנים האחרונות.

ריצ'ארד פאלק, האחראי מטעם המועצה על מצב זכויות האדם של הפלסטינים בגדה וברצועה, אמר אתמול כי המצור של ישראל הפך להיות "פשע נגד האנושות" וכי יש לחקור אותו בבית הדין לפשעים בינלאומיים. פאלק, יהודי אמריקאי ופרופ' למשפט בינלאומי אמר גם כי יש להגביר את את המאמצים על מנת שהאו"ם יבטיח את ההגנה על תושבי עזה.

  • עוד באותו נושא:
  • האו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully