וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד: למרות השיבושים, הקלפיות נסגרו

9.12.2008 / 2:41

גם בליכוד סבלו ממחשבים שכשלו בבחירות המקדימות, אולם בניגוד למפלגת העבודה רק דחו את תום ההצבעה לשעה אחת בלילה. אחוז המצביעים בפריימריז עמד על 49.1%, שהם 48,540 מתפקדים

מערכת וואלה!

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: איילת שולמן)

הפריימריז של הליכוד הסתיימו הלילה (שלישי) בשעה אחת, מספר קלפיות קטן עדיין היה פתוח במשך כשעה נוספת בשל עיכובים בהצבעות ובשעה שתיים נסגרו כל הקלפיות והתברר כי אחוז המצביעים בפריימריז עמד על 49.1%, שהם 48,540 מתפקדים.

יום הפריימריז היה עמוס בדרמות. הוא התחיל משיבושים בהצבעה בירושלים, בבית שמש ובמבשרת ציון בעקבות נפילת קו תקשורת של בזק. הקלפיות בשדרות נפתחו לאחר שיבושים באיחור של שעתיים. לאורך היום נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים במיוחד. בשעות הערב התחיל להצטבר תור ארוך של מצביעים בעיקר במוקדי ההצבעה בבנייני האומה בירושלים ובגני התערוכה בתל אביב. בעקבות העיכובים החליטה וועדת הבחירות להאריך את ההצבעה מהשעה 23:00 לשעה 1:00. בשלב מסויים אף נשקלה האפשרות להמשיך את ההצבעה גם מחר בבוקר, אך אפשרות זו נפסלה.

"פייגלין זה לא הליכוד"

מוקדם יותר, הודיע מטהו של משה פייגלין כי הוא מתנגד להארכת הפריימריז למחר ודרש להאריך את ההצבעה רק בעוד מספר שעות היום, כפי שאכן הוחלט בסוף. "לאור ההתנהלות ההיסטרית של אנשי נתניהו והניסיונות הבלתי פוסקים לפגוע במועמדי פייגלין, קיים חשד סביר לשיבוש התוצאות במידה שהמחשבים יישארו כל הלילה בפיקוח המנגנון של אנשי נתניהו", אמרו אנשיו של פייגלין. לאחר שהתקבלה ההחלטה, אמר פייגלין, בראיון לקול ישראל, כי "ההחלטה לא לגיטימית ולא מקובלת, אבל אנחנו כבר רגילים להחלטות כאלה. זה לא השינוי הראשון שעושים בכללי המשחק לאחר שהוא כבר התחיל."

יו"ר המפלגה בנימין נתניהו אמר בצאתו מהקלפי בה הצביע כי זהו יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית. "אני מאמין שאנחנו נבחר היום את ההנהגה החדשה למדינה כדי לטפל בבעיות הביטחון והכלכלה ושאר האתגרים שעומדים לפנינו", אמר.

99 אלף חברי ליכוד בחרו את רשימת הליכוד לכנסת, ב-400 עמדות הצבעה ממוחשבות שמפוזרות ב-90 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. חברי הליכוד סימנו 12 שמות מתוך 144 מועמדים לרשימה הארצית. מלבדם, המצביעים יסמנו עוד שני עולים שישובצו במקומות 21 ו-30.

כל מחוז בחר את נציג המחוז בו הוא גר וכך לדוגמה, תושבי תל אביב דירגו את אחד מבין שלושת מתמודדי המחוז. הנבחר ישובץ במקום 28 ברשימה לכנסת. המאבק על הרשימה הארצית גדול במיוחד. על 17 המקומות הראשונים יתמודדו 11 חברי הכנסת המכהנים, חברי כנסת לשעבר ורשימת הכוכבים שהצטרפו לליכוד בחודש האחרון. המקום העשירי ומקומות 20-38 משוריינים למחוזות, לנשים, לעולים ולצעיר.

אחד המאבקים הגדולים לקראת הפריימריז מתנהל בין נתניהו למשה פייגלין. בכוונת פייגלין להשיב מלחמה לחרם שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו ניסה להטיל עליו ועל אנשיו.

מלחמת נתניהו בפייגלין

בין האנשים ברשימת המומלצים של פייגלין נמצאים כמובן משה פייגלין, ואחריו בני בגין, ראובן ריבלין, שגיב אסולין, שהיום התבטא בחריפות נגד נתניהו, מיכאל רצון, איוב קרא, גדעון סער, גלעד ארדן ומשה כחלון. לרשימת העולים יש לפייגלין שתי המלצות: שמואל סקט שהוביל יחד עם פייגלין את מאבק חסימות הצמתים נגד הסכמי אסלו ואסיה אניטוב. בעז העצני, מראשי המאבק נגד פינוי חומש בתקופת ההתנתקות הוא מומלץ במחוז יהודה ושומרון.

כזכור, בתקופה האחרונה נתניהו דרש מחברי הכנסת ומהמועמדים בפריימריז לא להשתתף בדילים של פייגלין. גורמים בסביבת נתניהו הסבירו כי "פייגלין זה לא הליכוד, הוא לא מייצג את עמדות הליכוד ובוחריו. הוא מנצל את אופייה הדמוקרטי של המפלגה כדי להשחיל את עצמו ואת אנשיו לכנסת. למעשה, זאת התנערות של נתניהו מפייגלין, משום שהוא לא שייך לאופי של התנועה, הוא תמך בסרבנות והוא לא מייצג את עמדות הליכוד".

המלחמה בין המחנות בליכוד הגיעה גם למודעות בעיתוני הימין של סוף השבוע האחרון. לעומת מודעה עם מומלצי פייגלין, הופיעה מודעה אנונימית הטוענת כי במידה שפייגלין ייבחר, הליכוד עלול לקבל שישה מנדטים פחות. בית הדין של הליכוד קבע היום כי המפרסמים יחויבו להוסיף את שמם למודעות, אלא שכעת מאוחר מידי לעשות זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully