וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אסור שישראל תהפוך למערב הפרוע"

3.12.2008 / 20:44

יו"ר קדימה התייחסה לארועים בחברון: "זו קבוצה שלא מכירה בסמכות הממשלה, ביהמ"ש וצה"ל". היום ייפגש ברק עם מועצת יש"ע

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"ישראל לא יכולה להיות מדינה שיש בה אזורים של מערב פרוע. זאת תופעה שחייבת להיפסק", כך אמרה אמש (רביעי) יו"ר קדימה ציפי לבני במפגש בבית קדימה בתל אביב. "כשמסתכלים על מה שקורה בחברון צריכים להיות ברורים - לא מדובר רק בבית אחד או במקרה בודד", אמרה. "לצערי, זה סיפור של קבוצה שלא מכירה בסמכותה של הממשלה לקבל החלטות ובסמכותה של בית המשפט לקבל החלטות ושל צה"ל והמשטרה לפעול".

"אני יודעת שערב בחירות מפתה מתמודדים לא לומר דברים מסוימים, כדי שיקבלו תמיכה מציבור מסוים", הוסיפה לבני, "אני מצפה שכולם ידברו בקול רם ואחד – כל האזרחים כפופים לחוק, כל האזרחים שווים לפניו ואין מצב שאזרח ירים יד על שוטר או חייל. הנהגה פוליטית וחברתית בישראל, בעיקר זו שיש לה משמעות, הקבוצה הזו צריכה להיות ברורה ולהוקיע את זה, אחרת התופעה לא תעלם".

היום - ניסיון פשרה

שר הביטחון אהוד ברק צפוי להיפגש היום (חמישי) עם ראשי מועצת יש"ע, בניסיון אחרון להגיע להסכמה בנושא בית המריבה בחברון. אנשי יש"ע יגישו הצעת פשרה, בניסיון לשכנע את ברק שלא לפנות בכוח את הבית. על פי ההצעה, שטרם גובשה סופית, יבקשו ראשי המתנחלים לדחות את פינוי בית המריבה עד להחלטת בית המשפט המחוזי, שאמור לקבוע בחודשים הקרובים האם אכן הוא נרכש כחוק. במקביל יפעלו אנשי חברון להרחקת בני הנוער הרבים המתפרעים באזור, ובבית עצמו יישארו דייריו המקוריים.

במקביל, המשיכו היום רבנים וראשי היישוב היהודי בחברון להרגיע את הרוחות באזור בית המריבה, ואף התקיימו שיחות הרגעה עם הצעירים, שהתבקשו שלא לתקוף את הפלסטינים ואת כוחות הביטחון במקום. מאחר שעד כה לא נקבע מועד מוסדר לדיון בנושא, יבקשו אנשי מועצת יש"ע להקדים את הדיונים בבית המשפט המחוזי, על מנת שזה יגיע להחלטה סופית בהקדם האפשרי. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי כוחות הביטחון יפעלו לפינוי הבית, כפי שהצהיר שר הביטחון מספר פעמים בימים האחרונים.

"אנחנו מנסים לגבש הצעה שעומדת באותן אמות מידה משפטיות שקבע בג"ץ בהחלטתו, וגם נותנת פתרון בנושא הבית", אמר לוואלה! חדשות ראש מועצת יש"ע דני דיין. "בלאו הכי מתנהל דיון בנושא בעלות הנכס, ואנו ננסה למצוא איזושהי דרך להביא להכרעה מהירה בבית המשפט המחוזי".

על אף שחלק מאנשי בית המריבה טוענים כי למועצת יש"ע אין כל סמכות על בית המריבה, כפי שהוא נקרא בפי המתיישבים, ראשי היישוב היהודי בחברון תומכים בהצעה להשאיר את דיירי הבית במקום ולא לפנותו. "צריך לתת לבית המשפט להכריע", אמר נעם ארנון, מראשי היישוב, "בג"ץ רק אפשר לפנות את הבית אבל לא מעבר. למה לבצע צעדים נמהרים מדי שיכולים להביא לעוד אלימות? ומה יקרה אם בית המשפט יקבע שהבית שייך לנו? הפינוי שעלול להיות אלים, יהיה לשווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully