וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המריבה: היום מאבטחים, מחר מפנים

יהושע בריינר

27.11.2008 / 15:37

כוחות צה"ל איבטחו את הצועדים שהגיעו לחברון במטרה לתמוך בתושבי "בית המריבה". בימים הקרובים הם יצטרכו לפנות אותם

צה"ל איבטח את עשרות הישראלים שצעדו ביומיים האחרונים מכל רחבי הארץ אל "בית המריבה" בחברון, זאת על אף שהצועדים הודיעו כי הם באים לבית על מנת להתנגד לפינויו. תומכים של אנשי בית המריבה החלו ביום שני לצעוד ממספר מוקדים בארץ לכיוון חברון במטרה לשהות במקום ולמנוע את פינויו.

למרות שהצועדים הודיעו כי הם באים לבית על מנת להתנגד לפינויו ועל אף שעברו סמוך ליישובים פלסטיניים בגדה מבלי לתאם זאת עם מערכת הביטחון, אפילו הם הופתעו לגלות כי עם כניסתם לשטחי הגדה הם זכו לאבטחה צמודה של כוחות צה"ל. רכבי צבא ומשטרה ליוו את עשרות הצועדים ואף ירו מספר פצצות תאורה במהלך ההליכה שהתקיימה בשעות הערב - כל זאת כאשר אותם חיילים שאיבטחו את הצעדה לבית המריבה, עלולים למצוא את עצמם בימים הקרובים מפנים בכוח את אלו שעליהם הגנו בדרך למקום.

"האמת היא שהצועדים הופתעו מאוד לראות את הכוחות מאבטחים אותם", אומר מאיר ברטלר מארגון "נאמני ארץ ישראל", "אבל, מצד שני, אנחנו שמחים שצה"ל מבצע את תפקידו ומגן על יהודים בארצם, במקום לגרש אותם מבתיהם".

אמש הגיעו הצועדים לבית המריבה, המכונה 'בית השלום' בפי המתנחלים, שם הם מתכוונים לשהות עד לרגע הפינוי, שמועדו המדויק נשמר בסוד במערכת הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האחריות הכוללת על החוק והסדר וביטחון האזרחים ביהודה ושומרון היא של צה"ל. לכן, למרות שהתהלוכה לא תואמה מראש, הוקצה כוח על מנת למנוע אירועי חיכוך ולשמור על ביטחון הצועדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully