וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הירי, ישראל מעבירה מסר מרגיע לחמאס

פנחס וולף, ניר יהב, יהושע בריינר ושי מכלוף

13.11.2008 / 22:35

למרות ירי הקסאמים, בישראל אומרים כי "אנו מעוניינים להמשיך את הרגיעה, אבל לא נאפשר איום על אזרחי ישראל". בעזה הופסק זרם החשמל באזורים נרחבים עקב המחסור בדלק

(צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

גורמים מדיניים אמרו הערב (חמישי) כי ישראל העבריה בימים האחרונים מסרים מרגיעים לחמאס, לפיהם אין בכוונתה לסיים את הרגיעה. לדבריהם, "אין תאריך לסיום הרגיעה וגם מבחינת המצרים אין תאריך כזה. אנחנו רוצים להמשיך את הרגיעה אבל לא נאפשר איומים על אזרחי ישראל ועל חיילי צה"ל ולכן נבצע פעולות נקודתיות ומהירות נגד איומים שכאלה. הפעילות הנקודתית נועדה להמשיך את הרגיעה, משום שברור שאם יתרחש פיגוע בסדר גודל של חטיפת חיילים, הרגיעה תסתיים".

שתי רקטות קסאם נפלו הערב בשדה פתוח מזרחית לשדרות. לא דווח על נפגעים או נזק. מוקדם יותר נפלו בשטח ישראל שתי רקטות נוספות. רקטה אחת נורתה לכיוון נתיבות ונפלה בשטח פתוח סמוך למושב תקומה בשטח המועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר נפלה רקטת קסאם נוספת מדרום לאשקלון. גם אז לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לפני הנפילה נשמעה אזעקת "צבע אדום" באשקלון.

בינתיים, עזה חשוכה

בתוך כך, תושבי עזה נערכים ללילה נוסף ללא חשמל. בשעה שש הופסק זרם החשמל באזורים רבים ברחבי רצועת עזה בשל המחסור בדלק לצורך הפעלת תחנת הכוח ברצועה. חבר הפרלמנט הפלסטיני ויו"ר הוועדה העממית למאבק במצור על עזה, ג'מאל חודרי, אמר אחר הצהרים כי מאפיות רבות ברצועה סגרו את שעריהן בשל המחסור האדיר בכמות הגז הנדרשת להפעלתן.

ראש סוכנות הסיוע של האו"ם ג'ון גינג הזהיר הערב מאסון הומניטארי שעלול לפרוץ ברצועת עזה אם ישראל לא תפתח את מעברי הסחורות ותאפשר כניסה של מזון ודלק. לדבריו, 750 אלף פליטים ברצועה מסתמכים על מזון שמחלקת אונר"א אולם ישראל מונעת ממנה לחלקו. "מה שישראל עושה בעזה מנוגד לכל האמנות הבינלאומיות שקוראות להגן על האזרחים", הבהיר.

ישראל מנעה היום את כניסתן של כ-30 משאיות שהכילו מזון וציוד הומניטרי למעבר כרם שלום. זאת על אף הנחיית שר הביטחון אהוד ברק אתמול לאפשר את הכנסתן המשאיות. לדברי גורמים במערכת הביטחון, סגירת המעבר נעשתה בעקבות "התרעות לביצוע פיגוע במעבר".

אתמול הנחה שר הביטחון את מערכת הביטחון לאפשר הכנסת 30 משאיות של ארגונים בינלאומיים המכילות אספקה של מזון בסיסי, תרופות, וציוד רפואי. בנוסף, אישר ברק הכנסת כמות מינימלית של דלקים לרצועה כדי למנוע משבר הומניטרי.

2 רקטת קסאם נפלו אמש האחת סמוך לקיבוץ בנגב המערבי והשניה באזור נחל עוז, לא דווח על נפגעים או על נזק. מוקדם יותר, מספר שעות לאחר שבכיר חמאס הצהיר, כי ישראל מעמידה את הרגיעה בפני קריסה, נפלו שתי רקטות קסאם בשטח פתוח במערב הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. במהלך היום נפלו גם 11 פצצות מרגמה. תושבי עוטף עזה נקראו להגביר את עירונתם, וצוותי החירום המקומיים העלו את רמת הכוננות.

הירי של חמאס בוצע לאחר שכוח צה"ל הרג ארבעה פעילי חמאס שהתקרבו לגדר המערכת, ככל הנראה במטרה לבצע פיגוע או להניח מטעני חבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully