וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המבצע בעזה, צה"ל דבק ברגיעה

יהושע בריינר

6.11.2008 / 11:35

גורם ביטחוני אומר, כי על אף הירי המאסיבי של הרקטות לעבר ישראל, "אין לנו עניין להפר את הפסקת האש". גם חמאס מעוניין למנוע הידרדרות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

יממה לאחר פעולת צה"ל בעזה והמטח המאסיבי של ירי הרקטות אל עבר מערב הנגב, שקט מתוח שורר היום (חמישי) סביב רצועת עזה. למרות שגורמי ביטחון מעריכים כי הרגיעה תימשך, כוחות גדולים של צה"ל ערוכים סביב הרצועה לאפשרות שהשקט יופר. "אין לנו עניין להפר את הפסקת האש", אמר גורם ביטחוני, "אבל במידה וירי הרקטות יימשך, לא נהסס לפעול ואף להיכנס פנימה למבצעים נקודתיים".

בנוסף במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס בעצמו ינסה למנוע הידרדרות של המצב באזור, ושהוא אף נמצא בדין ודברים עם ארגונים אחרים, בהם הג'יהאד האסלאמי שהיה אחראי למרבית הירי אתמול אל מערב הנגב.

בישראל ניסו אתמול להימנע כמעט בכל מחיר מתקיפת חוליות הירי ברחבי הרצועה, ולמרות ירי של כ-60 רקטות אל עבר מערב הנגב, נתקפה אתמול רק חולייה אחת. "לא יכולנו לאפשר מצב שבו נופלים עשרות רקטות על אשקלון ועוטף עזה ואנחנו לא מגיבים," אמר הגורם הביטחוני והוסיף כי "הפגיעה בחולייה אתמול הייתה אמורה גם לאותת ליתר החוליות שישראל עדיין משאירה לעצמה את האופציה לתקיפות מהאוויר".

בתקיפת חיל האוויר אתמול סמוך לג'בליה נהרג פלסטיני אחד וארבעה נוספים נפצעו. בצה"ל מדגישים כי כוחות צה"ל אינם פועלים כעת ברצועת עזה, על אף שכך דיווחו כלי תקשורת ערביים. במערכת הביטחון גם מציינים לשבח את פעולת גדוד הסיור של הצנחנים שלשום בלילה, פעולה שלדבריהם הסתיימה בהצלחה רבה עם פיצוץ המנהרה, אותה הגדיר גורם צבאי בכיר כ"מנהרת תופת מתקתקת". יחד עם זאת במערכת הביטחון מודים כי הרצועה הפכה ל"ארץ המנהרות" כאשר מרביתם ממוקמות סמוך לציר פילדלפי ומשמשות להברחות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully