וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תצא לפגרת בחירות ביום רביעי הבא

27.10.2008 / 18:15

שבוע וחצי לאחר פתיחת מושב החורף תצא הכנסת לפגרה נוספת. ראש הממשלה אמר בטקס פתיחת המושב כי "התחושה של קיפאון טרום בחירות היא תחושה מטעה"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

הכנסת תפוזר ביום רביעי הבא לפגרת בחירות, כך נודע לוואלה! חדשות. מחר צפויים להתכנס יושבת ראש הכנסת דליה איציק, יו"ר ועדת הכנסת דוד טל, יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער ויו"ר סיעת קדימה יואל חסון כדי לאשר את ההחלטה באופן סופי. מליאת הכנסת תתכנס למרות הפגרה במספר הזדמנויות כגון היום לציון רצח ראש הממשלה יצחק רבין. עד יום רביעי הבא תחוקק ותעביר הכנסת חוקים ספורים בלבד ובינהם חוקים להקצאת תקציבים שונים מהאוצר. הכנסת תשוב לפעול לאחר הבחירות עם השבעת הממשלה הבאה.

ראש הממשלה אהוד אולמרט נשא דברים היום (שני) בפתיחת מושב הכנסת של החורף. לדבריו, "התחושה של קיפאון טרום בחירות היא תחושה מטעה. ההחלטות יתקבלו והמדינה תנוהל". אולמרט הוסיף כי "החיים במדינת ישראל לא נפסקים והאינטרסים של המדינה לא נכנסים להקפאה, עדיין יש אתגרים ביטחוניים רבים. החשש מפני טרור אינו יכול להידחות בגלל בחירות. גלעד שליט עדיין נמצא בשבי ואין יום שאיני עוסק בו ובגורלו. כמו בעבר גם כעת לא אפרט בנושא, אלא אמשיך לפעול בשקט", אמר אולמרט, כשהוא פונה להוריו של שליט, נועם ואביבה, שנכחו במליאה.

אולמרט התייחס למשבר הכלכלי העולמי ואמר, כי "אין זה סוד שהמשבר עלול לפגוע בישראל אם לא נגלה זהירות. אנו חייבים להיערך לכך, גם אם מדובר בממשלת מעבר. אנו צריכים לפעול לכך שהמשבר העולמי יגבה מישראל מחיר מינימאלי. בכוונתי לקיים דיונים עם נציגי כל הסיעות על מנת להבטיח שניתן יהיה לנהל באופן אחראי את כלכלת ישראל". בנוגע למשבר בהשכלה הגבוהה ציין אולמרט, כי, הוא מתכוון לפתור כבר בימים הקרובים את משבר באוניברסיטאות ולאפשר את פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

פרס: "זעזועים פנימיים במדינה"

"בימים הקרובים ישראל תיכנס אל מערכת בחירות מכרעת. זו שעת המבחן הראשונה והמיידית המוצבת בפניכם – נבחרי העם. בכוחכם להפוך את מערכת הבחירות לנקודת מפנה, אשר תאותת כי פניה של המערכת הפוליטית לשיקום ולהבראה". כך אמר נשיא המדינה שמעון פרס בנאומו בכנסת.

"מושב כנסת זה נפתח על רקע זעזועים פנימיים וחיצוניים המעוררים דאגה רבה בלבו של כל אזרח. התהליך הקשה שבסופו נקטעו ימיה של הממשלה מעורר סימני שאלה, הטורדים כל בית בישראל. הביטחון בתפקודם של מוסדות השלטון נחלש, ועוד יותר, נפגע אמון הציבור בנבחריו. אסור שאמת לא נעימה זו, תוסתר ותידחק מסדר יומנו. זו שעה בה כנסת ישראל והמערכת הפוליטית חייבים לערוך חשבון נפש נוקב. לעולם לא מאוחר לתקן", אמר הנשיא.

פרס התייחס להסתה של פעילי ימין קיצוני כנגד חיילי צה"ל ואמר "אזרחי ישראל חשו סלידה עמוקה נוכח ההשתלחות המאיימת והמסיתה של קבוצה קטנה מתושבי קריית ארבע כלפי חיילי צה"ל ומפקדיו. אני משוכנע כי הבית הזה כולו מלוכד בגינוי תופעה קשה זו, המאיימת על שלטון החוק ועל חוסנה של החברה. צה"ל, המשטרה והשב"כ עושים עבודת קודש תוך סיכון חיים כדי לשמור על ביטחון המדינה ואזרחיה. עלינו להיות מאוחדים בהערכה ובהוקרה לאנשי כוחות הביטחון שלנו".

"פער בין דיבורים למעשים"

גם יו"ר הכנסת דליה איציק נשאה דברים ואמרה: "אל לנו להידרדר להשתלחויות פרועות ולהסתה אחד כנגד רעהו, ואל לנו לכבול את ידיהן של הכנסת הבאה ושל הממשלה הבאה ביוזמות חקיקה חסרות אחריות, גם אם הן מזכות אותנו במחיאות כפיים לרגע. בסופו של יום הציבור יעריך את מי שידע שלא לנצל ניצול ציני את המצב הפוליטי שאליו נקלענו. לכן, בדעתי לפתוח בהתייעצויות עם ראשי הסיעות בדבר אופן ההתנהלות בכנסת בתקופה זו ובדבר מועד פגרת הבחירות".

איציק הוסיפה כי "לצערי, לא כך הם פני הדברים, ואני משתוממת לעתים על הפער שבין הדיבורים בחדרי חדרים על הסכנות הרובצות לפתחנו לבין העדר היכולת שלנו להתגבר על הפוליטיקה השגרתית והיומיומית. הרי ממילא כל המועמדים מתהדרים בכוונותיהם לנסות ולהרכיב ממשלת אחדות לאומית לאחר הבחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully