וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלילות החיפוש אחר רוז בירקון הסתיימו בכישלון

נתיב נחמני

28.8.2008 / 12:41

הצלילות הסתיימו ללא תוצאות, אך החיפושים לאורך גדות הנחל ובאזור נתניה נמשכים. השר דיכטר ביקר במקום ואמר: "ההפללה אינה הבעיה"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צלילות החיפוש בירקון אחר הילדה רוז בת הארבע הסתיימו ללא תוצאות. כך נמסר היום (חמישי) ממשטרת ישראל. עם זאת, נמשכים החיפושים על ידי בלשים לאורך גדות הנחל, וכן החיפושים באזור נתניה.

השר לביטחון פנים אבי דיכטר הגיע הבוקר לאזור החיפושים בשפך הירקון. "הסיפור מצמרר", אמר. "מצמרר לחשוב שהילדה רוז היתה יותר בשבי מאשר בבית משפחה. הסיפור הזה מזעזע דיו כדי להשקיע כל טיפת פיסת מאמץ בחיפושים". דיכטר התייחס בדבריו לביקורת שהושמעה כלפי המשטרה על מספר האנשים שמסייעים בחיפושים. לדבריו, "אם היה אפשר למצוא אותה בעזרת 2,000 אנשים היינו עושים זאת, אך הבעיה היא חקירתית. סבלנות ועבודה שיטתית זה שם המשחק".

השר טען כי "אנשי המקצוע עדיין מנסים להבין מהחשוד היכן הסב זרק את הגופה". בנוגע לאפשרות של הרשעת הסב ללא מציאת הגופה, אמר דיכטר שאנשי מקצוע שעמם התייעץ טענו ש"בעיית ההפללה אינה הבעיה, הבעיה המרכזית היא פתרון התעלומה".

הבוקר נפתח מטה חיפושים גם בעיר נתניה, סמוך לבית "יד לבנים". על פי גורמים במשטרה, החיפושים לא מתמקדים במידע ספציפי אלא בניסיון למצוא קצה חוט שיסייע בקידום החקירה.

אתמול הודיע מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, כי האפשרות לייבש חלקים מהירקון נבחנה על ידי אנשי מקצוע, שהציעו לייבש רק את החלק בו מחפשת המשטרה את הגופה באמצעות הנחת שני סכרים שילכדו את המים ביניהם. במטה הארצי של המשטרה החלו לבחון את הצעותיהם של מספר קבלני ביצוע.

לדברי המפכ"ל, "אנחנו בוחנים את האופציה שבסוף תהליך החיפושים הנוספים נייבש מאות מטרים מהירקון על ידי ציוד מכני שיחפור לאורך הירקון". הוא הבהיר כי "אין פה עניין של מחיר". הוא הסביר כי המשטרה משתמשת בציוד טכנולוגי "משוכלל ומדויק. אם נצטרך נביא ציוד נוסף, אך הציוד הטכנולוגי מספק אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully