וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "אם אבחר, אצליח להקים קואליציה"

פנחס וולף

31.7.2008 / 9:23

שר התחבורה, המתמודד על ראשות קדימה, העריך כי "המרכיבים הנוכחיים בממשלה רוצים להמשיך בה" וכי "סיעות נוספות יצטרפו"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

"זה מעשה מרכבה ומלאכת מחשבת, ואני מאמין שיהיה בכוחי לעשות את זה". כך אמר הבוקר (חמישי) שר התחבורה שאול מופז, המתמודד על ראשות קדימה, בהתייחסו לסיכויו להרכיב קואליציה במידה שייבחר ליו"ר המפלגה. בראיון לגלי צה"ל העריך מופז כי מרכיבי הקואליציה הנוכחית מעוניינים להמשיך בה, ואמר כי הוא מאמין שיצטרפו גם סיעות נוספות.

לעומתו, השר חיים רמון העריך כי הסיכויים להקמת קואליציה קלושים. "נדמה לי שהמערכת הפוליטית נכנסה לסחרור גדול מאוד ויהיה קשה מאוד לייצב אותה", אמר רמון.

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, בירך אמש את ראש הממשלה אהוד אולמרט על החלטתו להתפטר מתפקידו עם בחירת יו"ר חדש לקדימה. לדבריו, "ראש הממשלה קיבל החלטה נכונה וראויה".

ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל), אמר כי "הודעת אולמרט הגיעה באיחור של שנתיים". הוא אף כינה אותו "המנהיג הכושל והמושחת בתולדות מדינת ישראל". לדבריו, פרישתו הקרובה של אולמרט היא "החדשות הטובות היחידות שאולמרט הצליח לספק בתקופת שלטונו". הוא קרא לקיום בחירות בהקדם.

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) קרא גם הוא להקדמת הבחירות, ואמר כי "ממשלת קדימה הגיעה לסוף דרכה, והפתרון היחידי למצב שנוצר הוא בחירות חדשות לאלתר. המתנה נוספת לפריימריז של קדימה עלולה לגרום נזק נוסף למדינת ישראל".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, בירך את ראש הממשלה על הודעתו. לדבריו, חקירת המשטרה נגד אולמרט חייבת להימשך, והוא יגן על חפותו כאזרח. הוא הוסיף, כי "מבחנה של הממשלה הבאה יהיה להמשיך בתהליך השלום מול הפלסטינים והסורים".

חברי קדימה מברכים

התגובות לא איחרו להגיע גם מקרב חברי מפלגתו של ראש הממשלה, שרבים מהם שיבחו את הצהרתו. שרת החוץ ציפי לבני אמרה, כי "מדובר בהחלטה אישית לא פשוטה מבחינתו של ראש הממשלה, אך זו ההחלטה הנכונה. קדימה צריכה לפעול היום, גם בהליך הבחירות הפנימיות שאליו היא נכנסת, באופן שישמור על אחדותה ועל יכולתה להמשיך ולהנהיג את ישראל".

שר התחבורה שאול מופז, המתמודד בפריימריז, אמר כי "החלטת ראש הממשלה היא החלטה אמיצה המוכיחה כי למרות מצוקתו האישית הוא רואה לנגד עיניו את טובת המדינה ובשעה קשה זו הוא קיבל את ההחלטה הנכונה. על חברי קדימה מוטלת אחריות כבדה והיא לבחור את ראש הממשלה הבא. אני יודע שהם יקחו ברצינות את האחריות הזו".

שר הפנים מאיר שטרית, המתמודד אף הוא על ראשות קדימה, בירך הערב את אולמרט על הודעתו, ואמר כי "ראש הממשלה קיבל החלטה נכונה בזמן הנכון. על ידי ההודעה הזו ייפסק מחול השדים סביבו".

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, המתמודד בפריימריז על ראשות קדימה, אמר כי "ראש הממשלה קיבל החלטה נכונה ואמיצה עבור מדינת ישראל, עבור תנועת קדימה ועבורו האישי. ב-17 בספטמבר מתפקדי קדימה יבחרו מי יהיה ראש הממשלה החדש של מדינת ישראל שימשיך ויוביל את המדינה בדרך הנכונה".

גם יושב ראש הקואליציה יואל חסון בירך את אולמרט ואמר כי "ראש הממשלה נהג בממלכתיות המצופה ממנהיג שטובת ישראל חשובה לו והוכיח אחריות ציבורית ופוליטית. קדימה יוצאת הערב לדרך חדשה שתכליתה בחירת ראש הממשלה הבא. ושמירה על היציבות השלטונית בישראל".

חבר הכנסת יוחנן פלסנר אמר כי "במציאות שנוצרה, רה"מ גילה אחריות ציבורית ופוליטית. במרחק הזמן נדע לזהות ולהעריך את הישגי הממשלה הנוכחית. בחודשים הקרובים קדימה תבחר מנהיגות חדשה שתמשיך להוביל את המדינה ולייצג את הרוב הגדול והמתון בציבור הישראלי".

ח"כ יצחק בן ישראל, אמר אף הוא כי "ראש הממשלה עשה את הדבר הנכון בזמן הנכון". לדבריו, "הוא הראה אחריות שיש להוקירה ולהעריכה". לעומתם, ח"כ זאב אלקין הגיב באופן ביקורתי יותר, ואמר כי "ההודעה היתה צריכה להגיע כבר לפני חודשיים, אך טוב מאוחר מאשר לעולם לא". הוא הוסיף, כי "חשוב שהעברת השלטון תיעשה בצורה מסודרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully