וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נפעל נגד כל גורם שיפגע ברגיעה"

דובר ממשלת הארגון בעזה גינה בחריפות את אנשי הזרוע הצבאית של הפתח, ששיגרו היום קסאם לעבר ישראל, וטען שזו פגיעה באינטרס הפלסטיני. השר רמון: "לדון מחדש ברגיעה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ארגון חמאס גינה הערב (חמישי) בחריפות את פעילי הזרוע הצבאית של הפתח, שירו בצהריים רקטת קסאם לעבר ישראל. בסוכנויות הידיעות דווח, כי דובר ממשלת חמאס בעזה, טאהר א-נונו, אף איים שהארגון לא יהסס לפעול נגדם ונגד כל גורם שיפגע ברגיעה עם ישראל.

לדברי א-נונו, הרגיעה היא אינטרס לאומי של העם הפלסטיני והיא התקבלה על סמך קונצנזוס פלסטיני. "לכן", הוסיף, "מי שיפר אותה יישא באחריות לכך". הוא הוסיף כי מי שמשגר רקטות קסאם לעבר ישראל עושה זאת "ממניעים פוליטיים ולא לאומיים" ומשרת את "הכיבוש הישראלי".

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה חיים רמון אמר הערב, כי על הממשלה לקיים דיון מחודש בהסכם הרגיעה עם חמאס בעזה. בפגישה עם שר החוץ הנורבגי אמר רמון, כי אינו מופתע מהפרת ההסכם על ידי הפלסטינים. לדבריו, "אם ישראל לא תגיב בנחישות ותסגור את המעברים, אנו נדונים לטפטוף יומיומי של רקטות על הדרום, בניסיון לכפות עלינו דפוס שבו כל פעולה ישראלית בגדה מקבלת מענה של ירי קסאמים".

מוקדם יותר היום נפלה רקטת קסאם סמוך לעיר שדרות, בשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מערכת "צבע אדום" הופעלה בעיר. זו הפעם השנייה מאז תחילת הרגיעה שרקטות משוגרות לעבר ישראל. גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, נטלו אחריות לירי. דובר הגדודים, אבו קוסאי, אמר כי "ירי הקסאם היה בתגובה להפרות הישראליות של הסכם הרגיעה". לדבריו, "כל הסכם רגיעה חייב לכלול את הפסקת ההתקפות גם בגדה המערבית".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully