וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגיעה נשברה: 3 קסאמים נפלו בשדרות

יהושע בריינר ושי מכלוף

24.6.2008 / 15:48

לראשונה מאז נכנס הסכם הרגיעה בדרום לתוקפו, פגע קסאם בבית בשדרות. 2 נוספים נפלו בשטחים פתוחים. 2 צעירים נפצעו קל

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שלוש רקטות קסאם נורו אחר הצהרים (שלישי) לעבר מערב הנגב. אחת הרקטות פגעה בבית ריק בעיר שדרות, ושתי רקטות נוספות נפלו באזור התעשייה ובשטח פתוח סמוך לעיר. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו לעיר פינו שני צעירים שנפגעו באורח קל מרסיסים שחדרו לגופם. השניים פונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון. בנוסף, שתי נשים לקו בחרדה וטופלו במרפאה לנפגעי חרדה בעיר. זהו מטח הקסאמים הראשון שנורה לעבר מערב הנגב מאז נכנס הסכם הרגיעה לתוקפו ביום חמישי שעבר.

"אני לא יודע למה אתם מופתעים", אמר ראש העיר שדרות, אלי מויאל, לוואלה! חדשות. "זה היה רק עניין של זמן עד שדבר כזה יקרה, ואנחנו ידענו שזה יגיע. מעולם לא הורדנו את הכוננות בעיר. היום חיסלנו מישהו בגדה והם חושבים שהם יכולים לירות עלינו". בתוך כך, תושבים מיישובי עוטף עזה צפויים להפגין מחר ולחסום את מעבר הסחורות במעבר סופה. זאת בתגובה לירי הקסאמים.

הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות

הג'יהאד האיסלמי בעזה נטל אחריות על הירי. ארגון חמאס מיהר להודיע כי הוא "עדיין מחוייב לרגיעה עם ישראל". גורם בכיר בארגון אמר לקול ישראל כי "אנשיו יפעלו לעצור את משגרי הרקטות כפי שעצרו אתמול שני פלסטינים שירו פצצת מרגמה לעבר ישראל". כמו כן, אמר כי הנהגת חמאס תדון בירי עם אנשי הג'יהאד האיסלמי. מוקדם יותר היום דובר חמאס בעזה קרא לאנשי הארגונים בגדה לנקום את מותם של שני פעילים בארגון, שנהרגו בפעולת צה"ל הלילה בשכם.

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד קרא לישראל ולחמאס לדבוק בהסכם הרגיעה, למרות חיסול שני חמושי הג'יהאד האיסלמי בשכם וירי הקסאמים לעבר מערב הנגב. בתדרוך לעיתונאים בברלין הוסיף פיאד: "על שני הצדדים מוטל לתקן מיד את הנזק שנגרם ביממה האחרונה".

הבוקר נועדו ראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא מצרים חוסני מובארק בשארם א-שייח. אולמרט הודה למובארק על המאמצים שעושה מדינתנו בתיווך בין ישראל לממשלת חמא בעזה. "מצרים ממלאת תפקיד חשוב ביצירת תנאים שיאפשרו להביא לקץ התקפות הטרורו מעזה על ישראל", אמר. "מצרים וישראל הם בעלות ברית אסטרטגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully