וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת הריגול תעיב על ביקור בוש"

חשש בישראל כי מעצרו של בן עמי קדיש, החשוד בריגול, יפגע ביחסים עם וושינגטון. ארה”ב: ”זו לא התנהגות שאנו מצפים לה מבעלות בריתנו"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בסביבתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חוששים כי מעצרו של האזרח האמריקאי בן עמי קדיש בחשד כי ריגל למען ישראל, עשוי להעיב על ביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש ביום העצמאות. בתוך כך, בגלי צה"ל דווח כי אולמרט הורה לבדוק את נסיבות הפרשה ולבחון אם אכן התקיים קשר בין קדיש לבין גורם רשמי בישראל. בלשכת ראש הממשלה חוששים כי חשיפת הפרשה תפגע בחבילת הסיוע שבוש צפוי להעניק לרגל חגיגות ה-60 למדינה.

בתוך כך, בית המשפט הפדרלי במנהטן שיחרר הלילה (רביעי) את קדיש לביתו בערבות של 300 אלף דולר. במהלך הקראת סעיפי האישום, הודה קדיש במיוחס לו וטען כי ביצע זאת "כדי לעזור לישראל". לדבריו, הוא לא קיבל עבור המידע שמסר תמורה כספית אלא רק מתנות קטנות וארוחות.

אמש (שעון ישראל) נעצר קדיש, מהנדס מכונות אמריקאי בן 84 בחשד שהעביר מידע צבאי סודי לישראל במהלך שנות השמונים. בכתב האישום שהוגש נגדו, הואשם קדיש כי העביר לישראל מידע על נשק גרעיני, מטוסי קרב ומערכות טילי הגנה אוויריים בין השנים 1979-1985. עד השנה, הוא אף שמר על קשר עם מפעילו הישראלי, שהיה אותו אדם שהפעיל גם את ג'ונתן פולארד.

"נעדכן את הישראלים במעצרו של קדיש", אמר דובר משרד החוץ האמריקאי טום קייסי. "לפני יותר מעשרים שנה אמרנו כי זו איננה ההתנהגות לה אנו מצפים מחברינו ומבעלות בריתנו, והתחושה הזו עודנה נכונה היום".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לידיעה, כי "איננו מכירים את האירוע ואת הפרטים". דובר משרד החוץ, אריה מקל, מסר כי "איננו יודעים פרטים על הפרשה, וגילינו עליה לראשונה בכלי התקשורת". גורם ביטחוני ישראלי בכיר אמר היום לרויטרס, כי קשה לו להאמין שאחרי פרשת פולארד ישראל תגייס מרגל נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully